Виртуелни асистент одговараће на упите Сомбораца и Шапчана
БЕОГРАД: Шабац и Сомбор су прве локалне самоуправе у Србији које ће увести ChatBot асистенте за упите грађана и привреду, а исту технологију увешће Бијељина и Лакташи у Босни и Херцеговини.
То ће омогућити да корисници до информација дођу брже и ефикасније, у било које доба дана путем мобилног телефона или рачунара, речено је на данашњем представљању овог софтверског решења у НАЛЕДУ.
ChatBot омогућава да виртуелни асистент 24 сата дневно одговара на захтеве грађана и привреде јер је у питању компјутерски програм, а не особа.
Извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић каже да је у плану да се пројекат прошири и на друге локалне самоуправе у Србији како би се држава растеретила непотребних послова, а грађанима омогућило да брже добију услугу, односно да не троше време чекајући пред општинским шалтерима.
Пројектом ћемо успоставити комуникациону платформу која ће бити доступна грађанима 24 сата дневно, 7 дана у недељи, и која ће одговарати на њихова питања из одређених области које су у надлежности локалних самоуправа, каже Јовановић.
Шабац и Сомбор су пионири оваквог сервиса који у Србији већ функционише у привреди, али пре свега у сектору банкарства, и делимично у здравству.
Апликација ће почети са радом наредне године, након имплементације и обуке општинских службеника, а до 2022. очекује се проширење мреже и на друге градове и општине.
У свету већ функционише у јавној администрацији, пре свега у Америци, Аустралији, Немачкој...
Систем који уводе општине бележи све упите грађана па ће на тај начин моћи да се изгради база најчешћих питања чиме се уствари локалној самоуправи скреће пажња на оно што грађане највише мучи.
Виртуелни асистент ће прво одговарати само на питања из једне области, на пример из области грађевинарства, а затим ће временом моћи да се употреби и у другим секторима и одговара на питања из области туризма, комуналних делатности...
Пројектни менаџер у ГИЗ-у Амира Омановић објашњава да та организација учествује са око 50 одсто средстава у пројекту новцем Немачке владе, а да је укупна вредност пројекта око 2 милиона евра.
Истраживање НАЛЕД-а показало је да грађани постављају идентична питања у чак 72 одсто случајева надлежнима што одузима пуно времена службеницима па ће увођењем ове технологије запослени моћи да се посвете другим пословима.
Градоначелница Сомбора Душанка Голубовић каже да се на овај начин успоставља још један канал комуникације између локалне самоуправе и грађана и привреде.
Сваки напредак у комуникацији између управе, грађана и привреде, треба да допринесе бржој, ефикаснијој и транспарентнијој управи што јесте наш циљ, каже Голубовић.
Директор Дивизије Софтверска решења компаније САГА која је развила цео систем, Милан Јевтић, каже да је целокупна технологија доступна и да остаје само да се локалне самоуправе у техничком смислу прилагоде, односно одреде прву област у којој ће "радити" виртуелни асистент.
На данашњој конференцији потписан је Споразум о сарадњи на увођењу ChatBot технологије, а потписе на документ ставили су представници Сомбора, Шапца, Бијељине, Лакташа као и организације које реализују пројекат САГА, НАЛЕД, Привредна комора Републике Српске и ГИЗ.