Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Virtuelni asistent odgovaraće na upite Somboraca i Šapčana

30.01.2020. 14:28 14:30
Piše:
Foto: Tanjug

BEOGRAD: Šabac i Sombor su prve lokalne samouprave u Srbiji koje će uvesti ChatBot asistente za upite građana i privredu, a istu tehnologiju uvešće Bijeljina i Laktaši u Bosni i Hercegovini.

To će omogućiti da korisnici do informacija dođu brže i efikasnije, u bilo koje doba dana putem mobilnog telefona ili računara, rečeno je na današnjem predstavljanju ovog softverskog rešenja u NALEDU.

ChatBot omogućava da virtuelni asistent 24 sata dnevno odgovara na zahteve građana i privrede jer je u pitanju kompjuterski program, a ne osoba.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović kaže da je u planu da se projekat proširi i na druge lokalne samouprave u Srbiji kako bi se država rasteretila nepotrebnih poslova, a građanima omogućilo da brže dobiju uslugu, odnosno da ne troše vreme čekajući pred opštinskim šalterima.

Projektom ćemo uspostaviti komunikacionu platformu koja će biti dostupna građanima 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, i koja će odgovarati na njihova pitanja iz određenih oblasti koje su u nadležnosti lokalnih samouprava, kaže Jovanović.

Šabac i Sombor su pioniri ovakvog servisa koji u Srbiji već funkcioniše u privredi, ali pre svega u sektoru bankarstva, i delimično u zdravstvu.

Aplikacija će početi sa radom naredne godine, nakon implementacije i obuke opštinskih službenika, a do 2022. očekuje se proširenje mreže i na druge gradove i opštine.

U svetu već funkcioniše u javnoj administraciji, pre svega u Americi, Australiji, Nemačkoj...

Sistem koji uvode opštine beleži sve upite građana pa će na taj način moći da se izgradi baza najčešćih pitanja čime se ustvari lokalnoj samoupravi skreće pažnja na ono što građane najviše muči.

Virtuelni asistent će prvo odgovarati samo na pitanja iz jedne oblasti, na primer iz oblasti građevinarstva, a zatim će vremenom moći da se upotrebi i u drugim sektorima i odgovara na pitanja iz oblasti turizma, komunalnih delatnosti...

Projektni menadžer u GIZ-u Amira Omanović objašnjava da ta organizacija učestvuje sa oko 50 odsto sredstava u projektu novcem Nemačke vlade, a da je ukupna vrednost projekta oko 2 miliona evra.

Istraživanje NALED-a pokazalo je da građani postavljaju identična pitanja u čak 72 odsto slučajeva nadležnima što oduzima puno vremena službenicima pa će uvođenjem ove tehnologije zaposleni moći da se posvete drugim poslovima.

Gradonačelnica Sombora Dušanka Golubović kaže da se na ovaj način uspostavlja još jedan kanal komunikacije između lokalne samouprave i građana i privrede.

Svaki napredak u komunikaciji između uprave, građana i privrede, treba da doprinese bržoj, efikasnijoj i transparentnijoj upravi što jeste naš cilj, kaže Golubović.

Direktor Divizije Softverska rešenja kompanije SAGA koja je razvila ceo sistem, Milan Jevtić, kaže da je celokupna tehnologija dostupna i da ostaje samo da se lokalne samouprave u tehničkom smislu prilagode, odnosno odrede prvu oblast u kojoj će "raditi" virtuelni asistent.

Na današnjoj konferenciji potpisan je Sporazum o saradnji na uvođenju ChatBot tehnologije, a potpise na dokument stavili su predstavnici Sombora, Šapca, Bijeljine, Laktaša kao i organizacije koje realizuju projekat SAGA, NALED, Privredna komora Republike Srpske i GIZ.

Piše:
Pošaljite komentar
Dobro se slažu riđička vina, somborski sir i pirotske peglane kobasice

Dobro se slažu riđička vina, somborski sir i pirotske peglane kobasice

30.01.2020. 13:40 13:42
Otvoren rekonstruisan Zavod za javno zdravlje u Somboru

Otvoren rekonstruisan Zavod za javno zdravlje u Somboru

28.01.2020. 13:33 13:36