ПРИВАТИЗАЦИЈА Капитал Луке Нови Сад процењен на 16,5 милиона евра
НОВИ САД: Министарство за грађевину, саобраћај и инфрастуктуру, како је и најављено, током септембра треба да објави тендер за продају Луке Нови Сад, једине српске луке која још није продата.
Директор предузећа Александар Милованчев каже да, док се не нађе купац за лучког оператера, очекује да до краја године Лука претовари милион тона робе.
„Пре неколико година остварен је својеврстан рекорд у претовару, када је прометовано безмало 1,2 милион тона“, навео је Милованчев, додавши да количину претовара одређује величина пристаништа, па је зато милион и по тона максимум који Лука Нови Сад може остварити.
По његовим речима, у протеклих пет година вредност преузећа је, добрим пословањем, повећана безмало 650 милиона динара, те је сада капитал предузећа процењен на минимум 16,5 милиона евра.
Директор Милованчев сматра да ће почетна цена, када тендер буде објављен, бити знато већа.
„На продаји ће бити управна зграда величине око 1.000 квадратних метара, складиште површине 44.000 квадрата и шест кранова, док 25 хектара земљишта на којем се простире новосадска лука неће бити на продаји“, објашњава он, наводећи да су кранови стари – међу њима је један произведен 1936. године и два добијена из Мађарске после Другог светског рата као ратна одштета.
Упркос старој механизацији, Милованчев каже да фирма, захваљујући досадашњем пословању, може привући потенцијалне инвеститоре.
Очекује се да по објавњивању тендера Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре, остави рок од најмање месеца за прикуљање понуда. Потом, по отварању и објављивању најбољег купца, биће остављен рок за жалбе. Све то може се протегнути и на 2019. годину.
Међутим, рокови у приватизације, каже Милованчев, неће угрозити пословање фирме јер се привређује као да неће доћи до промене власника.
„Предузеће нема дугова, кредита ни минуса на рачуну. У протеклим годимама Лука Нови Сад пословала је без губитака, отворено на тржишту, без донација и дотација“, објашњава он.
Из Министарства је и најављено да ће се продавати управо бизнис предузећа, на који ће, како је предочено потенцијалним купцима, бити постављен услов улагања од 15 милиона евра ради изградње нове обале, силоса и куповине нове механизације и повећања претовара робе на два и по милиона тона.
Будућност Луке Нови Сад је, каже директор Милованчев, у контејнерском саобраћају и у Ро-Ро терминалу, новој технологији која на бродове прима камионе натоварене теретом.
З. Делић