heavy intensity rain
17°C
18.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У Јужној Бачкој на мети кршине које лопови очерупају

26.06.2017. 09:33 09:36
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Полиција је прошле седмице лишила слободе двојицу петнаестогодишњака којима се ставља на терет да су украли „заставу 101” у Новом Саду.

Њих су саобраћајци покушли да зауставе у редовној контроли у Сремским Карловцима, сат и по после поноћи, али нису хтели да стану па их је патрола убрзо стигла и зауставила.

Већ дуже, кад нестану старији аутомобили, поготово домаће производње, може се претпоставити да су их присвојили, односно позајмили, малолетници који се њима служе да би отишли у провод, и то док има горива, и евентуално да би га потом очерупали ради продаје делова. Врата отварају на трзај или ломљењем стакла, али није реткост да затекну кључеве у брави, као што је био случај у наведеном догађају. Такође, често се дешава да припадници МУП-а изненаде власнике обавештењем да су били жртве крађе.

Ипак, статистика говори да се после учесталих процесуирања криминалаца који се баве крађом аутомобила знатно смањио број тих дела, а готово сва почињена ове године брзо су расветљена. У овој години, до јуна, на подручју новосадске полиције било их је 12, која починили су непознати извршиоци (лане у истом периоду 15). Више од четири петине је до сада расветљено, док бројке говоре да је тих дела знатно мање него прошле године.

Како смо писали, већ дуже озбиљним крадљивцима аутомобила који  се тиме баве у виду заната на подручју јужне Бачке, а топ-дестинација за њих је одувек био Нови Сад – интересантни су пре свих „ауди” (А-3, А-4), “бе-ем-ве” (серије 3 и 4) и „шкода”. „голф” је сишао с вишегодишњег трона аутомобила најпожљенијег за крађу, али промена нема у томе да су готово сва присвојена возила и даље дизелаши до 2.000 кубика, без одговарајућег аларма или техничке, допунске заштите, црне или беле боје.

Такође, старији аутомобили, па и хаварисани или покварени, постају занимљиви (пре свега „голф 2” и „заставе”) кад цена гвожђа скочи. Лопови обично prеthodno поскидају комаде скупљих метала (бакар), којих има у сваком аутомобилу, и тако из плена извлаче максимум.

Делови града који су огромне спаваоне, попут Новог насеља и Лимана, привлачни су за крадљивце, нарочито после поноћи, али они понекад иду за аутомобилом који се тражи или је већ поручен, тако да лоповима у крајњем случају није битно где ће га пронаћи. Наравно, лакше ће га украсти у неком забаченом, неосветљеном кутку, али су се неке крађе дешавале и усред бела дана на врло прометним местима.

Крадљивци често долазе из других места, између поноћи и зоре, и одмах се враћају без минута беспотребног задржавања. Од тога живе, већином раде као тандем или тројка, и живе лагодно док могу.

– Они краду док их не ухватимо,  а кад изађу из затвора, наставе тиме да се баве – објашњававају полицијски оперативци за „Дневник”. – Обично имају од 25 до 35 година, у посао их неко уведе, а потом, кад га прерасту, прелазе на друге работе, неретко преваре или нађу некога да за њих ради крађе кола. То је разумљиво јер се у зрелијим годинама не може баш лако побећи с лица места ако их неко повија. Ипак, најрадије избегавају сваки контакт и гледају да се брзо склоне, зато и имају стражаре.

Такође, и нова технологија код аутомобила смањује број крађа, за њих крадљивцима треба озбиљна електроника, а с друге стране, на наше тржиште ушла је роба увезена из источних земаља која је знатно јефтинија од оригинала па је могуће да се делови набаве знатно јефтиније него на отпаду. Код украдених старијих возила понекад се продаје лимарија, остало иде у секундарне сировине.

Новије типове неретко пребацују у иностранство, или се овде прекуцавају бројеви, а неки иду у делове који се продају преко интернета, а често су у набавку умешани и мајстори који знају „праве људе”. Купац и продавац се не морају ни видети јер поједине курирске службе имају детаљне ценовнике па је, рецимо, за превоз хаубе на раздаљину каква је између Шапца и Новог Сада довољно 600 динара.   

Е. С. Х.

Расветљено чак 86 одсто обијања

Прошле године на подручју Новог Сада евидентирано је 65 кривичних дела која се односе на крађу возила, годину раније 147, а 2014. забележено је 201. Проценат расветљавања тих дела лане је био 56 одсто, а у првом тромесечју ове године око 86, што је резлултат који би волеле да имају и полиције у најразвијенијим земљама.

Пише:
Пошаљите коментар