scattered clouds
16°C
09.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0102
usd
106.5279
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Окановић: Настави ли се овако, до краја 2019. имаћемо 600 погинулих

29.07.2019. 17:13 17:14
Пише:
Фото: Дамир Окановић, фото. Танјуг (Видео)

БЕОГРАД: Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић упозорио је данас да би у Србији до краја 2019, ако би се наставио садашњи тренд пораста страдалих у саобраћају и непоштовања прописа могло да погине још 320 људи, и додао да би се зауставила ова црна статистика, свима потребан и мали полицајац у глави.

"У Србији је од почетка године погинило 280 људи, а у истом периоду прошле године 262. Ако гледамо јун и јул ове и прошле године пораст броја погинулих још је већи. Уобичајено је да у летњим месецима страда већи број људи, а овде је реч о драстичном повећању које никако није смело да се догоди", рекао је Окановић за Танјуг поводом чињенице да је у последња два месеца на путевима у Србији погинуло 100 људи.



Окановић је подсетио да је прошле године у Србији у саобраћају страдало 579 људи и навео да је могуће, ако се тај тренд настави, да број погунулих пређе 600.



Према његовим речима, измене Закона о безбедности саобраћаја којим су пооштрене казне имале су краткорочан ефекат, управо како је Комитет и упозоравао.



"Ефекат пооштрених казни смањио је број страдалих у односу на 2017, али се он истопио, како смо упозоравали у периоду од шест до 12 месеци", рекао је Окановић и додао да није довољно да се прети пооштреним казнама.



Проблем, како каже, мора да се решава систематски, неопходно је саобраћајно васпитање и образовање у школама као и ефикасне визуелне кампање у којима би биле приказане последице непоштовања саобраћајних правила и прописа.



Окановић је упозорио да је проблем у томе што део људи у Србији не придржава ни елементарних саобраћајних норми, не поштује прописану брзину кретања, не везује појасеве, прелазе пешацки на црвено, претичу тамо где је забрањено, возе под утицајем алкохола...



"Видео надзор чије је увођеје у Србији на прагу, једна је од ситемских мера која ће помоћи и знатно утицати да се број страдалих смањи", каже он.



Омасовљење видео надозора и аутоматске евиденције прекршаја у сабораћају би уз непоходну превенцију, како оцењује, могло да допринесе поправљању ситуације.



"Важно је да учесницима у саобраћају створимо малог полицајца у глави и да се људи безбедно понашају не зато што се плаше полиције и казне већ зато што су свесни опасности таквог понашања", рекао је Окановић. 



Према његовим речима, врло се често поставља питање засто се у Србији људи генерално не понашају по саоброћајним правилима, за разлику од грађана неких других држава. 



"Да бисте просечног грађанина Србије убедили није довољно да му наредите и запретите казном већ морате да му пластично објасните зашто је то тако.



На директан, отворен и бруталан начин морате показати последице, морате утицати на савест људи, ако се ослањамо на репресију нећемо успети", рекао је он. 



Социјални писихолог Драган Попадић каже за Танјуг да делимичан узрок непоштовања норми види у менталитету и цртама личности, али указује и на чињеницу да многи од тих људи када оду у другу средину, својевољно почињу да се придржавају прописаних норми.



Према његовим речима, реч је о снази друштвених номри које важе у једној заједници а не морају да важе у оној у којој та особа живи.



Због тога је од великог значаја чињеница колико се у једном друштву норме истичу као важне, колико се доследно хвали њихово поштовање, односно колико се њихово кршење и непоштовање доследно санкционише, казао је Попадић и додао да појединци на основу тога изводе за себе закључак да ли су норме само на папиру или их заиста треба уважавати и поштовати.

Аутор:
Пошаљите коментар