Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТРИ ГОДИНЕ ОД ПОЧЕТКА РАДОВА НА ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ Будући најдужи тунел у Србији сваког дана за још по 10 метара ближи завршетку

30.04.2024. 10:30 10:58
Пише:
Фото: ЦРБЦ

Тунел Иришки венац  је, уз мост на Дунаву који ће спојити Каћ и Петроварадин,  најобимнији пројекат будућег Фрушкогорског коридора.

Пре три године 1.маја кинеска компанија ЦРБЦ почела је изградњу. Тунел се, састоји од две засебне тунелске цеви које су спојене на одређеним локацијама. рекли су за „Дневник” у Коридорима Србије. Ископ и радове на изградњи тунела извођач изводи на сва четири краја тунелских цеви. Укупна дужина обе тунелске цеви је 7.062 метара. Извођач је извршио ископ у дужини од 3.285 метара и напредује свакодневно.

Имајући у виду сложену геолошку структуру Фрушке горе, није иста брзина радова на свим местима, све зависно од геолошких услова. Како се истиче, а и види голим оком, преданим радом који се изводи у три смене динамика радобва је исперед планиране.

Дневни корак напредовања је у почетку био мањи из технолошких разлога (најлошија категорија материјала, недовољан надслој, близина пута и др.) да би током времена, у бољим геолошким условима, извођач постигао напредак и до 10 метара дневно, на четири нападне тачке.

7. 062 метра укупна дужина обе тунелске цеви

Осим радова на пробијању Фрушке горе  и борбом са ћудима војвођанске планине, граде се и приступне саобраћајнице. Извођач је завршио радове на изградњи кампова у зонама улазног и излазног портала. Завршени су радови на прилазном путу кампа и излазном порталу.

Радови на изградњи саобраћајнице су у току и обављају се по poddеonicama и фазама. У току су радови на изградњи  7 мостова и 6 потпорних конструкција. Сви мостови се налазе након излазног портала тунела, од којих је најдужи мост бр. 5, дужине 238 метара.

3.285 метара тунела ископано

Такође, радови се изводе на изградњи денивелисаних раскрсница, као и насипима будуће саобраћајнице, који ће бити изграђени од расположивих материјала из зоне радова (песак и лес).

Истовремено гради се мост и тренутно је приоритет  је изградња средњих стубова главног моста. Овај начин изградње омогућава Извођачу да радове изводи без обзира на ниво реке Дунав. Такође, тренутно је започета конзолна градња распонске конструкције моста. До сада је за изградњу моста утрошено око 59.192,87 м3 бетона и 6.489,96 т арматуре. Динамички план предвиђа спајање мостовске конструкције крајем 2025. године.


Завршени шипови за сва четири стубна моста

На северној – Каћкој страни будућег завршени су радови на бушењу шипова, на изради наглавних греда, стубова, лежишних греда, као и изради и монтажи Т- преднапрегнутих носача. У току су радови на бетонирању коловозних плоча. На главном мосту завршени су шипови на сва 4 стубна места. На левом средњем стубу – Ц1 завршена је наглавна греда и комплетан средњи стуб укупне висине 18,5 м. Завршени су и радови на изради нултог и првог сегмента сандучастог носача на скели, и у току је конзолна градња и радови на изградњи пилона. У току је монтажа носећих челичних просторних елемената покретне скеле.

На јужној – Петроварадинској страни у току су радови на бушењу шипова, изради наглавних греда, стубова и на бетонирању лежишних греда.


На мосту преко Дунава укупне дужине око 1.7 километара, у току су радови на изградњи шипова, наглавних греда, стубова и лежишних греда објекта главног моста и прилазних мостовских конструкција. Такође, у току су радови на изради Т- prеthodnonaprеgnutih носача и монтажи истих. На северној прилазној конструкцији су монтирани сви Т-носачи и избетонирано је 420 м коловозне плоче.

Уз дневне осцилације, у овом периоду је ангажовано 780 радника на извођењу радова на изградњи Фрушкогорског коридора.

Подсећања ради, дужина Фрушкогосрког коридора износи око 45 километара, са тунелом Иришки венац дужине 3,5 илометара, и мостом преко Дунава од 1,7 километара, а изградња је започела 1. маја 2021. године. Ефекти реализације Фрушкогорског коридора, поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, огледају се и у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора” (изградњом тунела Иришки венац).  

Н. Перковић

Пише:
Пошаљите коментар
ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР „НАСИПА” НОВУ ИНДУСТРИЈСКУ ЗОНУ Почело уређење терена за фабрике и нова радна места  у Беочину

ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР „НАСИПА” НОВУ ИНДУСТРИЈСКУ ЗОНУ Почело уређење терена за фабрике и нова радна места  у Беочину

16.12.2023. 12:05 12:10
На градилишту ауто-пута Рума-Шабац ради се на петљи која ће се везати за Фрушкогорски коридор

На градилишту ауто-пута Рума-Шабац ради се на петљи која ће се везати за Фрушкогорски коридор

28.03.2023. 09:44 09:51
Мировић: Фрушкогорски коридор и брза пруга симбол економског препорода и развоја Србије

Мировић: Фрушкогорски коридор и брза пруга симбол економског препорода и развоја Србије

21.01.2023. 13:15 16:23