broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Саша Ћиоринга: За Континентал, Нови Сад је увек био фаворит

19.08.2017. 23:12 23:18
Пише:
Фото: Дневник (Слободан Шушњевић)

НОВИ САД: Немачка Компанија „Континентал”, чији долазак је био раније више пута најављиван почела је да ради у Новом Саду.

Центар за истраживање и развој компаније у нашем граду има две пословне јединице. Једна се бави развојем система електронске контроле ентеријера возила, друга развојем система електронске контроле безбедности возила. Центар ће за три године запослити око 500 инжењера из ИТ сектора.

- Регистрација компаније је обављена у јулу, примљени су и први запослени, а за неколико дана ће бити потписан и уговор о просторији где ће се од септембра након обуке инжењера одвијати истраживачки рад - каже у интервјуу за „Дневник“ генерални директор истраживачког центра „Континентала Саша Ћиоринга.

Председник Србије Александар Вучић је оценио ваш долазак у Нови Сад као веома значајан јер Србија са Континенталом улази у вишу инвестициону лигу па вас молимо да читаоцима представите вашу компанију. У чему је њена снага?

- Компанија „Континентал” основана је 1871. године у Хановеру. То је једна од водећих аутомотив компанија у свету с 230.000 запослених у 56 земаља. Од продаје годишње остварујемо 40,5 милијарди евра. Компанија има пет великих сектора. односно дивизија како ми то називамо. Једна се бави производњом гума за возила, све водеће аутомобилске индустрије радо купују „континентал” гуме, друга дивизија производи механичке делове за аутомобиле, такав погон је „Континентал” отворио и у Суботици и он данас запошљава 700 радника. Ми смо „Континетал аутомотив” с три мања сектора, један је за електронску контролу мотора, други за електронску контролу каросерије и сигурности, а трећи за контролу ентеријера у колима, попут тахографа, контролне табле, навигације, контроле прозора и светлости, електронских кључева... У Новом Саду ћемо развијати систем електронске контроле ентеријера и сигурности возила.  


Први инжењери почињу да раде у септембру

Рекли сте нам да привремено користите просторије у „Цептеровој” згради. Где ћете бити трајно смештени?

- Још тражимо адекватне просторије, мислим да ћемо за два-три дана потписати уговор, до тада не бих о томе да износим информације.

Када почињете истраживачки рад?

- Имамо решење о регистрацији компаније, Милица Радуловић, шеф Службе за људски ресурсе је прва примљена у наш тим. Људе примамо постепено, треба нам два- три месеца да тестирамо тржиште. Засад имамо десет инжењера који су прихватили нашу понуду и они ће у септембру, након обуке, почети да раде. Надам се да ће створити добру основу за солидну и модерну фирму и да ћемо једног дана бити најтраженији у Србији.


Зашто сте се определили баш за Нови Сад?

- Ми десет година истражујемо могућност да нешто отворимо у Србији, а Нови Сад је увек био наш фаворит. Веома нам је важно што у граду постоји Факултет техничких наука, који образује стручњаке за електротехнику и софтвер телекомоникације, затим Нови Сад је веома близу централној Европи. Увек гледамо да локација где отварамо пословне јединице не буде далеко од седиште компаније, да се авоином стигне за два сата. Допада нам се и менталитет људи у Новом Саду, веома је сличан менталитету људи са Запада. Мислим да су људи овде озбиљни, раде професионално и дају квалитетан рад. И у Суботици смо веома задовољни с квалитетом рада. 

Да ли сте раније долазили у Нови Сад и како сте примљени?

- Веома смо усхићени, све људе које смо срели из Владе Србије, развојних агенција Србије и Војводине, градске владе у Новом Саду, Факултета техничких наука, дали су нам велику подршку. Изванредне односе имамо с Градом Новим Садом, види се да  постоји стратегија развоја и стратегија за инвестиције. То је врло важно за целу Србију. Мислим да ће Србија, ако настави ту стратегију за инвестиције, моћи да обезбеди много бољи живот грађанима. Не бавим се политиком и не занима ме политика, али морам да кажем да за мене ови људи у Новом Саду с којима имам добар контакт, представљају Србију на веома професионалан начин. Односи су овде људски и природни и све то је било веома важно за Немце. Кад смо показали наш пројекат у Немачкој, било је важно то што имамо подршку на локалу јер без тога би ишло много теже да дођемо овде.

По ранијим информацијама, требало је да дођете још пре три године, али је ваш долазак био одложен. Због чега?

- Сваки пут када тражимо нову државу, нову локацију, проверавамо економску снагу. Пре три године смо оценили да Србија још није довољно јака економски и политички па би за нас било велики ризик да дођемо. Сад све изгледа много боље и због намере да Србија приступи ЕУ. То је за нас велики сигнал и надамо се да ће ићи све много лакше и што се тиче законских прописа и царина, које више неће постојати. Тако ће бити много лакше да направимо заједно бизнис с Европом. За нас је веома важна брзина којом можемо да шаљемо делове из једне државе у другу. На пример, ако неко у Немачкој ради хардвер плочицу коју софтвер инжењер треба да употреби сутрадан, не можемо чекати месец дана док прође царинску контролу. Тако да је та перспектива да је Србија све ближа ЕУ за нас веома битна.  

Односи су овде људски и природни и све то је било веома важно за Немце. Кад смо показали наш пројекат у Немачкој, било је важно то што имамо подршку на локалу јер без тога би ишло много теже да дођемо овде 

Зараде су такође један од показатеља успешности компанија, да ли нам можете казати колико ће бити примања запослених у новосадском истраживачком центру?

- Стручњаци у ИТ сектору, програмери, хардвер инжењери, сви који раде у ИТ сектору, имају много, много већу плату у свакој земљи света него инжењери у другим делатностима. Зато што су ИТ стручњаци толико тражени, школе и не постигну да их образују таквом брзином. Самим тим, они су и добро плаћени. Одлучили смо да наше инжењере платимо и више од онога колико им тржиште рада нуди јер желимо да некако будемо на највишем нивоу. Не могу да кажем тачно колика ће бити њихова плата, зато што то зависи од квалификације, искуства и одговорности које ће имати на послу, а то се разликује. Значи, неко ће имати мање, а неко више, али генерално, ради се о великим сумама. Желимо да наши радници буду задовољни и да се на послу залажу сто посто, да имају слободу деловања, да имају поверење и страст за победом. Јер, кад раде треба да мисле о великим стварима, а не о томе како, примера ради, немају пара да оду код доктора или о неким другим питањима из приватног живота. Нама је најважнија атмосфера у компанији.

Како ћете радити?

- Ми планирамо на дуге стазе. Нама је веома важно да буде избалансиран однос између времена које се проведе на послу и приватног живота, зато ћемо сваки сат који се ради више од 40 сати недељно исплатити по закону. Осим тога, даћемо могућност да запослени неке послове у току месеца по договору са шефом раде од куће. Још нисмо дефинисали услове за такву могућност, али ћемо је увести. Значи, ми смо модерна компанија, која тражи максимално залагање на послу, даје слободу деловања и гради међусобно поверење. Све то долази природно, јер ће запослени и те како осетити да их компанија поштује и цени њихов рад. Како сам приметио, овде људи и немају баш поверење у компаније и стално мисле да ће бити нешто против њих, али ми смо озбиљна компанија која се држи договора.

Ержебет Марјанов

Пише:
Пошаљите коментар
Студенти и дипломци ФТН-а радиће у „Континенталу”

Студенти и дипломци ФТН-а радиће у „Континенталу”

02.06.2017. 09:08 09:16