Продаја бицикала надмашила прошлогодишњу десет одсто
Епидемија коронавируса у много чему је променила начин живота и навике људи, а утицала је и на привреду, друштво, културу, саобраћај... Тако сада многи грађани избегавају да користе јавни превоз и аутомобиле и окрећу се вожњи бицикла.
Давно забрављени двоточкаши су активирани или се ишло у куповину, а то је и видљиво јер је на бициклистичким стазама, али и на путевима, далеко више бициклиста него раније. Захваљујући фабричким попустима, трговци нуде повољне услове куповине и могућност одложеног плаћања, а бицикли коштају од око 20.000 динара, па и до близу 100.000, што зависи од квалитета и модела.
Куповина бицикла и иначе је у овом периоду године уобичајена, али ове године је, како кажу продавци и произвођачи, тренутна ситуација значајно утицала на тражњу. По ономе што кажу у Фабрици бицикала „Венера Бајк” у Суботици, продаја је порасла десет одсто у односу на исти лањски период. Уз то, напомињу да пораст продаје не бележе само они већ да се то догађа и другим произвођачима и трговцима у Србији, али и широм света.
– Због епидемије ковида-19 бележимо већу продају, а очекујемо да ће до краја године раст бити и већи од десет одсто – казао је за „Дневник” markеting-mеnayеr у фабици „Венера бајк“ Драган Калауз. – С друге стране, имамо потешкоће у производњи јер је испорука делова који стижу из Европске уније и Кине нешто спорија, али успевамо да задовољнимо тражњу. Практично од марта, када је епидемија почела, примамо naruybе из продавница, а период између два таласа ковида-19 надоместио је и премашио лањску продају у том периоду. Продали смо и залихе, а пошто потражња не посустаје, потребна је велика енергија да мајстори у производња испуне захтеве по poruybinama трговаца.
По његовим речима, сви модели бицикла се пођеднако купују – и мушки, и женски, и дечји. Од тога где се вози бицикл, напомиње Калауз, зависи и куповина па се у равничарским пределима и градовима више траже модели градских бицикала, а у брдско-планинским подручјима они погодни за тај терен.
„Венера бајк” ће, након завршетка фарбаре, чији је капацитет 600 бицикала дневно, заокружити циклус производње па ће мање зависити од увоза
– Пошто имамо и нашу фабрику точкова, изградњом фарбаре затварамо циклус производње. Ипак, и да даље ћемо увозити јер 60 одсто делова купујемо у Европској унији, да би наши бицикли били у складу с европским стандардима и могли да се продају и ван Србије – предочио је Калауз.
Иду и ролери,тротинети, резевни делови
У новосадским продавницама бицикала и сервисима трговци су преоптерећени, муштерија је много и то не само зато што је сезона. На повећање продаје нових бицикала, указују у „Цикломанија” шопу и сервису у Новом Саду, утицало и то штп је на тржишту, због затворених граница, мање половних бицикала, а смањена је понуда и на Најлон пијаци у Новом Саду.
Осим бицикала, указују у тој радњи, пођеднако добро продају се и ролери, тротинети и резевни делови, као и дечји бицикли. Задовољни су прометом, посебно тиме што домаћи произвођачи успевају да прате потражњу и поштују договрено време испоруке.
У Србији уз „Венера бајк” постоје још две фабике бицикала. По речима Драгана Калауза, у њима се годишње произведе између 150.000 и 160.000 бицикала, од којих се до 40 одсто извезе. Он истиче да је то скромна производња јер се, на пример, у Румунији, само у једној фабрици годишње произведе пола милиона бицикала, а у свету има и фабрика у којима с производних трака за годину на тржиште оде и милион двоточкаша.
З. Делић