ДНЕВНИК САЗНАЈЕ: ЕПС РАЧУНЕ ЗА ДЕЦЕМБАР ДОСТАВЉА У ПАПИРНОЈ ФОРМИ, ево до када треба да измирите обавезе
До плаћања рачуна за потрошену електричну енергију за последњи месец прошле године остало је више од 10 дана, достава је већ започела, а овога пута рачун ће сви добити у папирној форми, кажу за Дневник у Електропривреди Србије, указујући да је рок за децембарског рачуна плаћање 29. јануар.
Разлог за то је проблем с увидом у рачуне електронским путем, преко Портала "Увид у рачун", те је због тога у ЕПС-у и донета одлука да се за потрошњу у децембру рачуни свима доставе на кућне адресе. На тај начин, указују у ЕПС-у, свим потрошачима/купцима биће омогућено да на време приме рачуне за електричну енергију и на време измире своје финансијске обавезе.
Да подсетимо, ЕПС-ов ИТ систем недавно је претрпео хакерски напад, због којег је био ван функције, а то је довело и до тога да многи потрошачи нису на време добили рачуне за утрошену струју за новембар прошле године. Из ЕПС-а је препоручено да се та обавеза плати на основу потрошње из prеthodnog месеца и да ће то обезбедити попуст на редовно плаћање, а рок плаћања рачуна био је нешто дужи од уобичајеног.
ИТ систем ЕПСа-а постепено се враћа у функцију, али не још у потпуности, тако да потрошачи/купци који рачун за утрошену електричну енергију плаћају електронски - преко Портала "Увид у рачун", тренутно не могу то да ураде, односно немају могућност да приступе информацијама о својој потрошњи, па је то и разлог што ће свима бити достављени рачуни у папирној форми.
Из ЕПС-а указују да се на тај начин потврђује посвећеност ЕПС-а у одржавању стабилности и пружању подршке својим потрошачима, чак и у ванредним околностима, а да ова ситуација показује колики је значај сигурности и заштите ИТ система, посебно у сектору који је од виталног значаја за свакодневно функционисање друштва. Такође, наглашава се и да ЕПС предузима мере како би се осигурао да се овакви инциденти не понове и да се очува интегритет система за испоруку електричне енергије.
Р. Д.