У путеве и пруге Србија улаже 23 милијарде евра
НОВИ САД/БЕОГРАД: Вредност инвестиција које се тренутно у Србији спроводе у области саобраћајне инфраструктуре износи око 23 милијарде евра, што представља скоро половину српског БДП-а, изјавио је јуче министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
На панелу о инфрастуктури и регионалном повезивању у оквиру Копаоник бизнис форума, Момировић је истакао да се у Србији изводи или пројектује нешто више од 1.000 километара ауто-путева.
Нагласио је да је реч о импресивном податку, нарочито ако се зна да изградња путева и пруга директно утиче и на стопу раста БДП-а Србије.
Момировић је казао да је у Србији тренутно велики “инвестициони талас” који, како наводи, не може да се пореди ни са онима из 60-их, 70-их и 80-их година.
Говорећи о пројектима у Србији, Момировић је навео да се од Београда до Новог Сада ради на брзој прузи која би требало да буде завршена до краја године и која ће омогућити да грађани из једног града у други стижу за пола сата.
Нагласио да ће та брза пруга бити најмодернија у југоисточној Европи.
Момировић је додао да су са европским партнерима успели да отворе и договоре иницијативе везане за инвестирање у брзу пругу од Београда до Ниша. Истиче да ће Србија за тај пројекат од Европске уније добити грант у вредност од око 650 милиона евра, којим, додаје, жели да стимулише нашу земљу да улаже у зелене пројекте.
Када је реч о путној инфраструктури, Момировић подсећа да је завршена деоница ауто-пута Милош Велики од Београда до Чачка, те да се сада ради деоница од Чачка ка Пожеги од 33 километара.
Момировић је истакао и да ће Србија, поред улагања у путну и железничку инфраструкутру, у наредних пет година уложити и пет милијарди евра у канализациону и водоводну мрежу, и фабрике за пречишћавање отпаних вода.
Истиче да је обећање ове власти да, упркос великим инвестицијама у инфраструктуру, јавни дуг до краја године неће прећи 60 одсто БДП-а.
Министар је указао да је реч о захтевној деоници, коју 40 одсто чине мостови и тунели и на којој ради више од 800 радника.
Подсећа и да је почела изградња Фрушкогорског коридора, где ће се налазити највећи тунел у Србији, да су у току радови и на Моравском коридору, а да је у плану изградња пута од Пожеге ка Бољару, како би Србија била боље повезана са Црном Гором.
Момировић истиче да Србија данас има довољно новца за инвестирање у велике инфраструктурне пројекте захваљујући фискалној консолидацији која је спроводена 2014. и 2015. године и реструктурирањем јавних предузећа која су оптерећивала буџет.
Д. Млађеновић