U puteve i pruge Srbija ulaže 23 milijarde evra
NOVI SAD/BEOGRAD: Vrednost investicija koje se trenutno u Srbiji sprovode u oblasti saobraćajne infrastrukture iznosi oko 23 milijarde evra, što predstavlja skoro polovinu srpskog BDP-a, izjavio je juče ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Na panelu o infrastukturi i regionalnom povezivanju u okviru Kopaonik biznis foruma, Momirović je istakao da se u Srbiji izvodi ili projektuje nešto više od 1.000 kilometara auto-puteva.
Naglasio je da je reč o impresivnom podatku, naročito ako se zna da izgradnja puteva i pruga direktno utiče i na stopu rasta BDP-a Srbije.
Momirović je kazao da je u Srbiji trenutno veliki “investicioni talas” koji, kako navodi, ne može da se poredi ni sa onima iz 60-ih, 70-ih i 80-ih godina.
Govoreći o projektima u Srbiji, Momirović je naveo da se od Beograda do Novog Sada radi na brzoj pruzi koja bi trebalo da bude završena do kraja godine i koja će omogućiti da građani iz jednog grada u drugi stižu za pola sata.
Naglasio da će ta brza pruga biti najmodernija u jugoistočnoj Evropi.
Momirović je dodao da su sa evropskim partnerima uspeli da otvore i dogovore inicijative vezane za investiranje u brzu prugu od Beograda do Niša. Ističe da će Srbija za taj projekat od Evropske unije dobiti grant u vrednost od oko 650 miliona evra, kojim, dodaje, želi da stimuliše našu zemlju da ulaže u zelene projekte.
Kada je reč o putnoj infrastrukturi, Momirović podseća da je završena deonica auto-puta Miloš Veliki od Beograda do Čačka, te da se sada radi deonica od Čačka ka Požegi od 33 kilometara.
Momirović je istakao i da će Srbija, pored ulaganja u putnu i železničku infrastrukutru, u narednih pet godina uložiti i pet milijardi evra u kanalizacionu i vodovodnu mrežu, i fabrike za prečišćavanje otpanih voda.
Ističe da je obećanje ove vlasti da, uprkos velikim investicijama u infrastrukturu, javni dug do kraja godine neće preći 60 odsto BDP-a.
Ministar je ukazao da je reč o zahtevnoj deonici, koju 40 odsto čine mostovi i tuneli i na kojoj radi više od 800 radnika.
Podseća i da je počela izgradnja Fruškogorskog koridora, gde će se nalaziti najveći tunel u Srbiji, da su u toku radovi i na Moravskom koridoru, a da je u planu izgradnja puta od Požege ka Boljaru, kako bi Srbija bila bolje povezana sa Crnom Gorom.
Momirović ističe da Srbija danas ima dovoljno novca za investiranje u velike infrastrukturne projekte zahvaljujući fiskalnoj konsolidaciji koja je sprovodena 2014. i 2015. godine i restrukturiranjem javnih preduzeća koja su opterećivala budžet.
D. Mlađenović