СРПСКЕ ИНФЛУЕНСЕРКЕ У ОЧАЈУ Остаћемо без ОВОГ ЛАНЦА КОЗМЕТИЧКИХ ПРОДАВНИЦА Одлазе у СТЕЧАЈ
Чувена британска компанија Боди шоп (The Body Shop) објавила је данас да одлази у стечај.
Компанија је објавила, а преноси АП, да је поставила стечајног управника после више година финансијских проблема.
Боди шоп је у новембру 2023. године купила европска фирма Аурелиус за 207 милиона фунти.
Још увек је рано да се за конкретне информације, али се поставља питање шта ће се десити са 200 продавница широм Уједињеног Краљевства и да ли ће бити отпуштања радника и у којој мери.
Компанија ФРП Саветници надзире стечајни процес и наводи да су дугогодишњи финансијски изазови довели до ове ситуације.
Од свог оснивања 1976. године, компанија је била посвећена етичком пословању и коришћењу природних састојака што ју је учинило револуционаром у индустрији.
До 1984. године Боди шоп је постала невероватно популарна, и када су деонице објављене на лондонској берзи, вредност компаније, која је покренута са само 4 хиљаде фунти капитала, достигла је вредност од 80 милиона.
Оригинални власник и идејни творац концепта Боди шопа, Анита Ридик, продала је компанију Л'Ореалу 2006. године за 650 милиона фунти.
Десет година касније Л'Ореал је продао компанију бразилској фирми Натура за 880 милиона фунти, која је штетовала продајом из 2023. године када је добила "само" 207 милиона фунти.
Током свих ових година превирања унутар компаније, индустрија одрживе и природне козметике се драматично развила, а конкуренција увећала. Некада је Боди шоп био јединствена компанија на тржишту, док сада има велики број конкурената, укључујући и оне много приступачније који своје производе продају у британским супермаркетима.
Део проблема са којим се суочава Боди шоп јесте што се није много променио од свог зачећа пре 48 година.
Мери Портас, консултант за малопродају, наводи да је некада сваки одлазак у радњу представљао уживање. Оно што данас нуде компаније Ритуалс и Лаш у својим радњама где опојни мириси и атрактивно изложени производи просто увлаче муштерије, више није доступно у Боди шопу.
Мало је вероватно да ће Боди шоп потпуно нестати. Могуће је да ће се преоријентисати и више инвестирати у онлајн страну бизниса.
Оно што се препоручује је да се компанија посвети новој, млађој публици, која није навикла да постоји само један бренд који производи природну козметику, већ сада има велики избор и не осећа лојалност према Боди шопу нити носталгију за прошлим временима.