Сеничић: Што пре секторска помоћ, ситуација у туризму изузетно тешка
БЕОГРАД: Директор Националне асоцијације туристичких организација Србије (Јута) Александар Сеничић изјавио је данас да је неоходна хитна помоћ туристичком сектору и да ће, ако она не уследи што пре, последице изазване пандемијом корона вируса у овој области бити катастрофалне.
Сеничић је на онлине конференцији "Women's innovation day" посвећеној женском иновативном предузетништву рекао би финансијска помоћ требало да буде бесповратна, јер до краја године неће бити већих прихода у туризму.
Он је навео да се помагањем само градским хотелима ствара анимозитет, и да је неспорно да им је подршка потребна због губитака које су имали, али да се ипак мора сагледтаи комплетно стање на тржисту, јер многи објекти нису радили током ванредног стања.
Сеничић је навео да је јануар био последњи месец када је забележен већи долазак страних гостију и да је питање када ће уследити могућност да се опет приме страни гости.
Он наводи да су водичи у посебно тешкој ситуацији, многи на ивици егзистениције те да им је неопходна помоћ.
Каже да је 60, 70 одсто људи у овој области остало без посла, а да је питање и како ће се реализовати путовања која нису искоришћена ове године.
Истиче да је ово "последњи моменат", односно да је неопходно да до краја године уследи помоћ туристицкцом сектору, јер ће велики број, нарочито хотела, изгубити кохезивност и добру понуду коју су имали до сада.
"Финансијска помох важна је да би се одржао број запослених и приметно је да је последних 15-ак дана повећан број отпуштања радника", рекао је Сеничић.
Истиче да се и наредне сезоне може очекивати слична ситуиација у туризму и да је неопходно направити јасне протоколе и за путовања у земљи и за иностранство.
Сеничић је додао да је важно да се поставе стандарди односно да се зна колико сме да буде попуњеност аутобуса, колико туриста може да буде на једној дестинацији, да ли се морају носити маске, у којим ситуацијама...
Учеснице конференције, власнице туристичких агенција и оснивачи платформи осврнуле су се и на онлине канале туристичке промоције и различите виртуелне туре које доминирају у последње време услед специфичне ситуације изазване пандемијом.