light rain
20°C
19.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Овај инфлуенсер дефинитивно позитивно утиче на децу

03.09.2024. 13:19 13:54
Пише:
Извор: Promo

Када нека прича превазиђе локалне оквире и постане јавно добро, познато на сваком делу планете, онда такве приче свакако заслужују да се истраже и да се проносе са колена на колено.

Када нека прича превазиђе локалне оквире и постане јавно добро, познато на сваком делу планете, онда такве приче свакако заслужују да се истраже и да се проносе са колена на колено.

 

Култне Лего коцке су дефинитивно једна таква прича, скандинавски феномен са традицијом која не јењава ни после пуне 92 године.

 “Лег Годт” - Столарска визија која је преплавила глобус

Институцију игре “Лего” основао је дански столар по имену Оле Кирк Кристијансен (Оле Кирк Christiansen) у љупком градићу Billund, на југозападу земље. И то пре готово целог једног столећа, далеке 1932. године. Кристијансену је звезда водиља била да уз помоћ свог заната створи дрвене играчке које би подстицале машту малишана. Замишљао их је пре свега као издржљиве и безбедне,играчке које ће разбуктати стваралачки потенцијал деце кроз забаву. Желео је да свим клинцама света усади иновацијски миндсет, али и да их научи врлини упорности. Његово коцкасто чедо нас учи свему томе: слободарској креативности, тимском духу и прескакању препрека. А да не причамо о сатисфакцији након сложеног Лего комплета.

Како је скоцкан најмоћнији бренд на свету?

Бренд Лего краси лого црвене боје, јер црвена симболизује страст, енергију и креативност. Управо то су кључне вредности које пренесе својим верним купцима. У средишту дизајна је белим словима исписано име компаније у LegoThick фонту, уоквирено жутом и црном танком линијом. Тај знакић јарких боја урезан је у подсвест многих детињстава, као родтељски поклон који усрећује и покреће бескрајну забаву.

Сам назив Лего је скраћеница од данске синтагме “лег годт” што значи “играј се добро”. Пажљиво сложена кованица која погађа право у мету! На латинском, пак, Лего може значити “склапам”; или “бирам”, што се савршено уклапа у градитељски концепт нових светова. Слоган бренда је “Само најбоље је довољно добро” (“Only the бест ис good enough”), из чега јасно провејава бескомпромисна тежња ка савршенству. Амбиција је често одскочна даска до трона…

Међутим, мало Лего конзумената зна да се бренд првобитно звао “Billund Маскинснедкери”што се односило на столарску радионицу оснивача, где је производио и разне машине. “Лего” је под тим именом засветлео тек две године након оснивања, тачније 1934. године. Али, други продукти су излазили из те мануфактуре. Турбулентних тридесетих завладала је општа помама за њиховом Јо-јо-ом, а једна од првих играчака била је камион. Тек средином века, раних педесетих, приоритет је бачен искључиво на “аутоматске, спајајуће коцке” (Лего Мурстен).

Прелаз са дрвета на пластику - Ко је модернизовао Лего коцке?

Као што смо већ поменули, првобитно су на тржиште биле пласиране дрвене играчке и коцке, које ни не личе на ове какве данас познајемо. Тек касније, култне коцкице су почеле да се производе од висококвалитетне пластике, прецизније од акрилонитрил бутадиен стирена (АБС), који, који је познат по својој издржљивости и сигурности.

Ту верзију направили су радници у Кристијансеновој радионици, под његовим вођством. Али кључну улогу у том “пресвлачењу стила” одиграо је син Годтфред Кирк, који је тек након очеве смрти променио материјал

и увео концепт међусобно повезаних коцки, са системом зупчастих спојева. Тек тада су добиле своје аутентичне обрисе какве данас знамо. Син је, дакле, модернизовао производњу и створио хит којим ће се играти генерације до данашњих дана. Лего је кроз време постао синоним и прва асоцијација за коцке - а мало брендова успело је да достигне тај ниво идентификације са производом. Лего је кроз деценије постао и неизоставан део поп-културе, средство којим концептуални уметници исказују свој стил.

Лего амбасадор - Коцкаста уметност

Један од најпознатијих и најбољих Лего уметника данашњице је амерички “the брицк артист” – Нејтан Саваја (Nathan Sawaya).Његови радови, израђени искључиво од Лего коцки, задивљују људе широм света својом креативношћу и техничком савршеношћу.

Nathan Sawaya прави скулптуре, мозаике и велике инсталације експонатског типа. Његове уметнине су често реалистичне и апстрактне, приказујући људске фигуре, животиње и разне предмете из свакодневног живота, све израђене од мноштва Лего коцки. Израдио је скулптуре многих познатих личности, међу којима су најпознатији: Абрахам Линцолн, Andy Warhol, Michael Јацксон и Боб Dylan. Али скоцкао је и Darth Вадера, Homera Симпсона, Кип слободе, жабца Кермита, Фласх Гордона, Девојку са бисерном минђушом. Ту су и реплике великих сликара: Густава Климта и Edwarda Мунка. Скулптуре су део његовихизложби и често су препознате филигранским детаљима. Неке од његових најпознатијих изложби су су The Арт оф the Брицки Брицк by Брицк. Sawaya је излагао своје радове у многим престижним музејима и галеријама широм света, укључујући New York, Лос Ангелес, Париз, Шангај и Sydney. Зарађује од своје уметности кроз продају скулптура, улазнице за изложбе и разне комерцијалне пројекте. Постао је и амбасадор Лего бренда, што му омогућава да промовише уметност користећи Лего коцке као медиј.

Када су рођени први жути људи?

Седамдесетих година Легу је требало неко освежење, нешто што би удахнуло живот тим коцкастим утврдама. Крајем деценије патентирани су први Лего људи и ток историје се неповратно мења.

Најстарија Најстарија Лего фигурица (Минифигуре) појавила се 1978.године, дакле, скоро пола века након оснивања. Када кажемо прва, мислимо на фигурицу особе, која је својом појавом употпунила коцкасте светове. Звала се „Лего човек“ и представљала је милицајца у црној униформи са значком и белом шапком. Била је једноставна, жута и насмешена.

То је минифигура од које је све почело. Постала је темељ, показни модел за све касније ЛЕГО фигурице. Оригинални ЛЕГО коцке биле су црвене, беле, жуте, плаве и црне боје. То су основне боје, сличне палети коју користи Пит Мондриан у својим сликама. Од старта је одлучено да Лего фигурице буду жуте како би представљале неутралну боју коже и промовисале једнакост и инклузивност, баш попут Симпсонових.Један од познатих „зликоваца“ у Лего свету је је Лорд Business из филма „Лего Мовие“. Данас постоји на хиљаде различитих сетова, који покривају најразличите теме и франшизе.

Леголанд - Обећана земља

Ова прича једноставно не може да протекне без Леголенда, атракције која привлачи милионе симпатизера широм планете. Први Леголанд отворен је 1968. године у Billundu, граду одакле је све почело. Већ на свечаном отварању је постао екстремно популарна туристичка дестинација.

Данас постоји неколико Леголанд паркова широм света, укључујући дестинације као што су: Немачка, Велика Британија, Јапан, Малезија, Дубаи, и три локације у САД-у (Калифорнија, Флорида, и Њујорк). Леголанд је врло популаран међу породицама са децом, са улазницама које коштају између 50 и 100 долара, у зависности од локације и сезонских попуста.

А у оквиру Леголанд Ресортова тренутно постоји пет Леголанд водених Паркова. У Леголанд воденим парковима, мноштво забавног садржаја је на располагању свим посетиоцима: тобогани, лење реке, базени са таласима, интерактивна водена игралишта и зоне за млађу децу са плићим базенима и мањим тобоганима. Паркови су тематски декорисани гигантским Лего скулптурама и интерактивним градитељским зонама где посетиоци могу користити пливајуће коцке.

ТОП 10 најпопуларнијих Лего тема и најкомплекснији сет

Као што смо рекли изнад, Лего нуди широк спектар франшизних тема које су стекле огромну популарност међу љубитељима свих узраста. Неки од њих су аутентични Лего серијали, док се други наслањају на већ

постојеће глобалне хитове (ТВ серије, култне наставке филмова и видео-игре). Зато вам доносимо листу ТОП 10 најпопуларнијих Лего тема, које су најтраженије у официјелним шоповима:

1. ЛЕГО City - Ова тема доноси градску авантуру с разноврсним сетовима попут ватрогасних станица, полицијских кола и градских возила, омогућавајући деци да истраже урбани свет кроз игру и конструисање.

2. ЛЕГО Стар Wars - Инспирисана популарним филмским серијалом, ова тема укључује сетове који приказују познате ликове попут: Јоде, Лука Скајвокера, Оби-Ван Кенобија и Арту Дитуа. А ту су и возила, као и разне сценографије Стар Wars универзума, савршена за фанове галактичких авантура.

3. ЛЕГО Technic - Усмерена на сложене механизме и техничке изазове. ЛЕГО Technic сетови омогућавају напредно грађење и функционалне моделе, попут аутомобила и машина са стварним механичким деловима.

4. ЛЕГО Нињаго - Комбинује елементе борбених вештина и фантастичних авантура главних јунака - 6 нинџи, са сетовима који укључују њих и њихове зле непријатеље, магичне светове, инспирисане анимираним серијама и филмовима.

5. ЛЕГО Harry Potter - Тематски усмерена на магични свет Ј.К. Rowling, ова тема доноси сетове који представљају сценарије и локације из чаробњачког универзума Харија Потера.

6. ЛЕГО Фриендс - Фокусирана на пријатељство и свакодневне авантуре, ЛЕГО Фриендс тема нуди сетове са различитим ликовима и локацијама које омогућавају игру у модерном, урбаном окружењу.

7. ЛЕГО Цреатор - Позната по својој свестраности, нуди сетове који се могу претворити у различите моделе, укључујући аутомобиле, зграде и животиње, пружајући креативне могућности за грађење.

8. ЛЕГО Architecture - Ова тема омогућава изградњу реплика познатих светских зграда и архитектонских чуда, идеална за љубитеље архитектуре и детаљних модела.

9. ЛЕГО Минецрафт - Тематски усмерена на популарну видео игру, те омогућава играчима да креирају и истражују блоковски свет кроз физичке сетове који одражавају популарну видео-игрицу.

10. ЛЕГО Супер Хероес - Укључује сетове посвећене популарним суперхеројима из Марвел и ДЦ универзума, омогућавајући обожаваоцима игру са омиљеним суперхеројима попут: Батмана, Супермана, Фласха, Wonder Woman и њиховим непријатељима.

Ови тематски серијали покривају широк спектар интереса и пружају разноврсне могућности за градњу и креативну игру. То их чини омиљеним међу Лего ентузијастима широм планете. Један од тежих сетова за слагање свакако је је „ЛЕГО Стар Wars Millennium Фалцон“, који садржи преко 7,500 делова. Али убедљиво најтежи ЛЕГО сет јесте „ЛЕГО Титаниц“ (култни филм по истинитом догађају) који има више од 10,000 делова и захтева значајну количину времена и стрпљења за слагање. Иако делују тако једноставно, заправо постоји више од 60 различитих типова Лего елемената и коцки. О томе више у наредном пасусу.

Који типови Лего коцки постоје?

Можете ли ви овако, на прву, да набројите различите Лего елементе? Ако сте заблокирали, можда је то зато што не гледате из перспективе архитекте, него конзумента. Ево мале помоћи: у Лего свету постоје

подлоге и коцкице, провидна стакла, точкови, људи и кровни елементи. Све то чини ову игру тако комплексном и узбудљивом.

Стандардне коцке најчешће су димезја 1x1, 2x2 и 2x4 које су основне за градњу структура, као и различите подлоге (брицк) са специјалним облицима као што су закривљени и шупљи делови. Димензије највећих подлога за комплексне сетове су 32x32 или 48x48 које служе као темељ за стварање сценографије.

Точкићи и осовине омогућавају градњу возила и покретних елемената, док прикључци и спојеви попут зупчаника и осовина омогућавају функционисање механичких делова у Лего Technic сетовима.

Минифигуре представљају мале жуте фигуре људи, са покретним деловима/удовима (рукама и ногама). Особе су разних профила, у зависности од тога уз које тематске верзије долазе.

Кровни елементи као што су кровни нагиби и панели користе се за стварање кровова на зградама. Транслуцент (провидни) елементи као што су прозорска стакла и светлосни мачеви (рецимо), додају детаље моделима, док специјални елементи као што су косе, капе и оружја омогућавају персонализацију минифигурица и стварање детаљних сцена. Ови различити типови и елементи омогућавају огромну креативност и флексибилност у градњи, чинећи Лего сетове изузетно свестранима.

Лего никада није намерно изоставио комад из сета; а ако се догоди да недостаје комад, корисници могу затражити замену путем службе за кориснике. Ако изгубите појединачни комад, Лего нуди услугу

замене, где можете набавити потребне делове како бисте комплетирали свој сет. Сунчева светлост може оштетити Лего коцке током времена, узрокујући изблеђивање боје и слабљење пластике, стога је препоручљиво чувати их на сувом и мрачном месту.

Да ли Лего коцке позитивно утичу на развој деце?

Ово питање најчешће постављају родитељи, што је потпуно легитимно јер желе најбоље својој деци. Едукативне puzzle i интерактивне играчке су савршен начин да ваше дете порасте на сваки начин. Лего дефинитивно спада у ту категорију. И зато, упослите им мозгиће и разбуктите машту од најранијег детињства.

Одговор је, дакле, несумњиво ДА! Утицај Лего коцки на дечији развој је вишеструко подстицајан. Игра са овим специјално дизајнираним коцкицама стимулише креативност малишана и буди моћ имагинације. Слажући Лего сценографије деца развијају фине моторичке способности, координацију покрета, оријентацију у простору, али и способност прецизног руковања малим објектима. На крају крајева, уче се да не одустају лако, и неосетно развијају важне врлине упорности и истрајности.

Такође, прескакање препрека и критичко расуђивање рађају се док деца планирају реализацију својих комплексних конструкција. Лего сетови често долазе са упутствима која деца прате, што побољшава њихове способности праћења и разумевања секвенци. То ће у перспективи значити да неће имати поремећај пажње кад одрасту, што је једна од пошасти 21. века. Групна игра са Лего коцкама промовише социјалне вештине, као што су тимски рад, комуникација и дељење. Једна студија из Аустралије то и доказује. Урадили су експеримент који је утврдио да заједничко слагање Лего коцки има утицај на повезивање деце различитих конфесија и култура, верских и социјалних сталежа и различитих нивоа способности.

Лего уједињује и зближава малишане. Напослетку, кроз овакве активности, деца стичу стрпљење, упорност и осећај постигнућа и сатисфакције када заврше своје пројекте.

Многи од вас не знају да је Лего пре пола деценије проглашен за најмоћнији бренд на свету, оставивши велики “Fеrrari” иза себе. Као такав, сигурно да има утицај у многим животним сферама, па тако и на образовање. Према писању Форбса иде се чак дотле да сматрају да је Лего вероватно највећа образовна компанија на планети.

У том смислу, Лего Дупло коцке је серијал управо намењена најмлађем узрасту - обично дечици узраста од 1,5 до 5 година. Ове коцкице су двоструко веће од стандардних Лего коцки, што их чини лакшим за руковање и безбеднијим за малу децу. Уз помоћу њих малишани уче да разликују: животиње и возила, али маштају кроз игру са тематским сценаријима. Родитељи га често бирају због те едукативне вредности коју пружа деци у најранијем развоју.

Колико је “тешка” Лего империја?

Сигурно сте некад били радознали и желели да проникнете у систем рада овог гиганта индустрије. Па сте се запитали колико комплета избаце на дневној бази? Колико новца заправо обрћу? Да ли непрестано раде? И шта су искусили од успона и падова?

Богатство породичне компаније Лего процењује се на више од 10 милијарди долара у овом тренутку, а на дневној бази инкасирају отприлике 4.1 милион долара. То је резултат њеног глобалног успеха и

сталног раста. Компанија је толико успешна због своје иновативности и способности да константно одушевљавају децу и одрасле широм света. Лего се прославио због свог јединственог система коцки, који омогућава бесконачне могућности грађења и маштања, као и због дуговечности својих производа. Померају границе због стандардног квалитета, доследности, али и због врхунских маркетиншких кампања. Све то је позиционирало компанију као лидера у индустрији играчака. Златни период Лего компаније био је током 2010-их година, када су забележили значајан раст прихода и профита захваљујући популарним тематским сетовима, о којима смо писали изнад.

Лего произведе око 36 милијарди коцки годишње, што значи око 125 милиона коцки дневно. То су, признаћете импозантне бројке. Није ни чудо што су изградили империју. Процењује се да тренутно на планети Земљи тренутно има толико Лего коцака, да сваки појединачни становник планете поседује минимум 86 комада.

Лего конзументи - дечица и пасионирани колекционари

Са Лего коцкицама свакако се највише играју деца, тако да су родитељу углавном главни снабдевачи. Међутим, запањујућ је број одраслих људи који су пасионирани фанатици и колекционари. Та старија популација оформила је чак и фан клуб су назвали “АФОЛ” (Адулт Фанс оф Лего).

Деце (4-12 година) - Главна циљана група за основне Лего сетове, као што су Лего City и Лего Фриендс.

Тинејџери (13-17 година) - Ова група ужива у сложенијим сетовима као што су су Лего Technic и Лего Нињаго.

Одрасли (18+ година) - Па чак и много много старији који су поносни чланови АФОЛ фан заједнице, интересују се за комплексније и детаљније сетове, као што су Лего Architecture и Лего Стар Wars.

Ово је нека најгрубља подела, али Лего је одавно постао много више од обичних коцки. Израстао је у феномен који руши све старосне баријере и који превазилази ону чувену поделу из забавника од 7 до 77 година.

Како се крећу цене Лего комплета?

Напослетку ћемо анализирати ценовне рангове Лего комплета, јер цена је заправо то што сваког купца највише занима. Упоредићемо цене нових и половних лего комплета. Открићемо вам да ли можете да добијете попусте, награде и како да постанете члан програма лојалности (у ком можете уживати разне бенефите).

Цена Лего комплета вероватно може да се учини скупом просечном српском купцу. Али такве цене оригиналних паковања су оправдане због високих стандарда производње, употребе квалитетних материјала, и детаљне обраде елемената. А све то вам гарантује дуготрајност производа. Много одраслих људи још увек чува своје коцке из детињства.

Да бисте добили бесплатни Лего сет, можете учествовати у разним промоцијама и такмичењима (Givaway варијанта). Лего ВИП програм је бесплатан за чланство и омогућава корисницима да сакупљају бодове који се могу искористити за попусте или ексклузивне награде. Лего кодови, који се често налазе на паковањима или у промотивним материјалима, користе се за откључавање специјалних садржаја, попуста или ексклузивних понуда на Лего њеб страници. Ако вам недостаје ЛЕГО коцка, компанија обично нуди бесплатне замене путем своје службе за кориснике, где можете затражити недостајуће делове.

Нова оригинална паковања

Нове оригиналне ЛЕГО коцке и сетове можете купити у официјелним ЛЕГО продавницама и на ЛЕГО web сајтовима, јер тамо премијерно излажу комплетну понуду најновијих сетова, као и ексклузивне производе. Лего комплети могу се пронаћи и у ауторизованим ЛЕГО дистрибутерима и специјализованим shopovima играчака, као и у боље снабдевеним малопродајним ланцима. На послетку, онлине продавнице попут Амазона, еBay-a такође нуде Лего асортиман. Што се тиче домаћих online shopova, овде можете пронаћи готово све из Лего понуде.

Половне Лего коцке

Купци који не могу приуштити оригиналне комплете обично траже јефтине Лего коцке. Половни и приступачнији сетови могу се наћи по знатно повољнијм ценама. Претражите ретке Сецонд-ханд продавнице, локалне пијаце и бувљаке. А реална могућност су увек и сајтовови попут “Купујем Продајем”, Facebook групе, као и форуми колекционара.

Разлика у цени између нових и половних Лего коцкица може бити значајна. Половни Лего сетови и коцке обично су јефтинији, у распону од 500 РСД до 30,000 РСД у зависности од стања, старости и реткости

сета. Са друге стране, нови, неотопаковани Лего комплети могу бити значајно скупљи, у распону од 3.000 РСД до више од 150.000 РСД. У суштини, дијапазон цена је толико широк да Лего истовремено може да буде приступачан и доступан за свачији џеп, а најзагриженији фанатици су свакако спремни да издвоје позамашне суме за своје велике колекције, недостајеће фигурице и комплете.

Табеларни приказ ценовног ранга Лего коцкица

 

Категорија Цена (РСД)
Појединачне фигурице 200-800
ЛЕГО сетови 3.000-150.000
ЛЕГО теме 5.000-200.000
Уштеда за ВИП чланове 5%-10%

Закључак

Лего коцке су много више од обичне играчке, оне су симбол ослобођене креативе. Лего бренд превазилази оквире тржишног концепта, он је глобални феномен. Идеја из столарске радионице је преплавила глобус. То нам говори да Инфлуенсери не морају бити људи. Надобудни припадници Ген З генерације, који се снимају за Youtube.. Зар се вам се се чини су наведени некако преузели монопол над том речју? Као да пре њих ништа није постојало.

Светли пример позитивног утицаја на младеж могу бити и велике визије из умова “прастаре” Силент генерације. Једновековни феномени који не “пролазе” кроз етар нових медија, већ су опипљиви у домовима милиона људи. Ако су такве идеје својевремено заразиле Боомере, па онда одушевиле Миленијалце, а зенит доживеле дубоко у 21. веку - па онда “инфлуенце” мало и њихов. Утицај на рушење баријера и брисање глупих граница, утицај на појединачни раст и стимулисање потенцијала. Утицај на повезивање добрих људи (свих класа, раса, узраста и сталежа). Покрет за који се оркестрира химна “Имагине” Јохна Lennona.

Аутор:
Пошаљите коментар
ТЕСТИРАЛИ ВИШЕ ОД 600 АЛТЕРНАТИВНИХ МАТЕРИЈАЛА Лего планира да ПОЛОВИНУ ПЛАСТИЧНИХ КОЦКИЦА произведе од обновљивих материјала до 2026.

ТЕСТИРАЛИ ВИШЕ ОД 600 АЛТЕРНАТИВНИХ МАТЕРИЈАЛА Лего планира да ПОЛОВИНУ ПЛАСТИЧНИХ КОЦКИЦА произведе од обновљивих материјала до 2026.

28.08.2024. 16:20 16:24
ПЕРСОНАЛИЗОВАНЕ ЛЕГО КОЦКИЦЕ БРАЋЕ БОЈАТ отвориле овогодишњи ИНФАНТ у СНП–у: Омиљени стрип лик у минијатурном издању (ФОТО, ВИДЕО)

ПЕРСОНАЛИЗОВАНЕ ЛЕГО КОЦКИЦЕ БРАЋЕ БОЈАТ отвориле овогодишњи ИНФАНТ у СНП–у: Омиљени стрип лик у минијатурном издању (ФОТО, ВИДЕО)

14.06.2024. 19:02 19:14