Онлајн куповине широм света лане порасле за 900 милијарди долара
Купци широм света потрошили су током 2020. године 900 милијарди долара више на онлајн трговину него годину дана раније, пошто су остали код куће због корона мера ограничења, показује најновији извештај Мастеркард Рикавери Инсајтс.
Другим речима, од сваких пет долара потрошених у малопродаји приближно један долар је потрошен у е-трговини, у односу на око један долар од сваких седам потрошених током 2019.
За трговце у малопродаји, ресторане и друге велике и мале компаније, онлајн могућност продаје била је преко потребна сламка спаса због рестриктивних корона мера које су онемогућиле куповине у физичким продајним објектима.
Очекује се да ће отприлике 20-30 посто глобалног преласка на дигиталне технологије узрокованог пандемијом бити трајно, наводи се у саопштењу компаније Мастеркард.
„Док су потрошачи били код куће, њихов новац је путовао далеко захваљујући е-трговини", каже Бриклин Дајер, главни економиста у компанији Мастеркард и шеф Мастеркард Економског института.
Додаје да то има значајне импликације, и да земље и компаније које су поставиле дигитално пословање као приоритет настављају да остварују бенефите.
"Наша анализа показује да и најмање компаније бележе користи када се пребаце на дигиталне канале", наводи Дајер.
Привреде које су пре кризе биле дигитално развијеније, попут Велике Британије и САД-а, забележиле су веће добитке с преласком на дигиталну трговину у домаћем промету у односу на земље које су пре кризе имале мањи удео е-трговине, као што су Аргентина и Мексико. Азијско-пацифички регион, Северна Америка и Европа су региони који су најснажније подстицали усвајање е-трговине.
Малопродајни сектори са основним намирницама, који су пре кризе имали најмањи дигитални удео, међу највећим су добитницима јер су се потрошачи прилагођавали новим околностима.
Како се буду формирале нове потрошачке навике, и с обзиром на ниску базу корисника пре кризе, Мастеркард предвиђа да ће се 70-80 одсто раста е-трговине у сегменту прехрамбених производа задржати трајно.
Како је много већи избор робе и продајних места постао доступан онлајн, потрошња на нивоу међународне е-трговине порасла је за око 25-30 посто од марта 2020. до фебруара 2021. године, према резултатима ове студије.
Анализа Мастеркарда такође показује да потрошачи широм света, услед проширеног избора, купују на већем броју веб локација и онлајн продајних места него пре.
Становници земаља попут Италије и Саудијске Арабије купују у просеку за 33 процента више у онлајн трговинама, а прате их потрошачи из Русије и Велике Британије, наводи се у извештају.