Обавеза банака - од данас приговори и преко сајта
БЕОГРАД: Све банке у Србији мораће од данас на својим интернет презентацијама да омогуће клијентима да подносе приговоре, као и да јасно поставе обавештење са информацијама о поступку заштите права корисника.
Утврђена је обавеза финансијске институције да омогући подношење приговора преко своје интернет презентације, и то већ на њеној насловној страници, као и да у делу своје интернет презентације који се односи на приговоре постави обавештење са општим информацијама о поступку заштите права корисника, речено је у Народној банци Србије, која је донела ову одлуку.
Такође, ако је уговор закључен „на даљину“, на пример, коришћењем мобилног банкарства, преко мобилног телефона, банке и друге финансијске институције имају обавезу да омогуће подношење приговора на исти начин, преко мобилне апликације.
Те институције ће убудуће бити дужне да у сваком појединацном случају издају потврду о пријему приговора, уместо само по изричитом захтеву подносиоца приговора, што је до сада био случај, објашњавају у НБС.
Тиме се, кажу, клијентима олакшава евентуално доказивање ако желе да наставе поступак подношењем притужбе НБС-у или пред судом.
У Народној банци додају да је привреди и грађанима омогућено и једноставније подношење притужбе јер је прецизно наведено шта притужба Централној банци треба да садржи...