НЕМА СТАЈАЊА Ради се на Коридору 10 упркос леденом таласу
БЕОГРАД: Радови на Коридору 10 нису стали због леденог таласа који је захватио нашу земљу и углавном се одвајају у тунелима, речено је данас Танјугу у Коридорима Србије.
На јужном краку Коридора 10 граде се два тунела у Грделичкој клисури: Манајле и Предајане, а на источном краку три тунела: Банцарево, Сопот и Сарлах.
Шеф пројекта Исток у Коридорима Србије Душан Мијук је рекао да су због веома хладног времена радови сведени на минимум, као и да се тренутно ради у тунелу Сарлах код Пирота у дужини од око 500 метара.
"Тунел је затворен завесама због промаје и изводе се радови на монтажи хидрантске мреже. Тунел је у завршној фази изградње".
Тај тунел је грађевински готов и остало је да се постави хидрантска мрежа и завршни слој асфалта.
Мијук каже да би крајем марта требало да се уведе и извођач радова за опремање тунела електро-машинским инсталацијама.
Навео је да су на траси Коридора 10 ангажовани багери и остале машине на чишћењу снега како би се омогућио транспорт материјала, затим машина за бушење ради постављања експолозива за минирање косине у Димитровграду и слично.
Када је реч о тунелу Банцарево код Нишке бање у дужини око 700 метара, завршени су грађевинки радови и тунел је офарбан, а направљена је и коловозна конструкција.
"Сада је на снази црвени метеоаларм и од сутра ћемо већ имати више радника.
Мијук истиче да се на источном краку ради на комплетирању деонице Станичење - Пирот другом траком у дужини од 4,5 км, као и да треба да се заврши најтежа деоница Просек - тунел Банчарево, где је планирано да аутопут буде завршен до краја године.
Сва три тунела - Сарлах и Банчарево, као и Сопот код Станичења дужине 184 метра, треба опремити електро-машинским инсталацијама.
Помоћник директора Коридора Србије и шеф пројекта Југ Милован Бекрић је рекао да се ради и на том делу Коридора 10 и то на два велика тунела у Грделичкој клисури - Предајане дужине 1,8 км и Манајле око један км.
"У ово доба године користимо не само сваки дан лепог времена већ и сваки сат да се нешто уради. Међутим, последњих неколико дана изузетно неповољни временски услови су утицали а редукцију позиција и радова који су могући по оваквом времену".
Бекрић је истакао да се у тунелима Предејене и Манајле тренутно изводе радови без икакавих застоја, као и радови на бушењу шипова, анкера и на сличним позицијама.
Такође, рекао је да ће се, према прогнози, временски услови већ сутра побољшати и да ће се интензитет свих радова на јужном краку Коридора 10 знатно повећати.
У Грделичкој клисури се, поред трасе аутопута и два велика моста, граде и две велике петље, као и 33 моста укупне дужине 5,7 км.