Михајловић: Крајем априла возила ауто-путем кроз Грделичку клисуру
ВЛАДИЧИН ХАН: Радови на најдужем тунелу у Србији Манајле, у Грделичкој клисури на Коридору 10, у завршној су фази, а министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић очекује да би саобраћај могао да крене крајем априла.
Министарка је новинарима, након обилска косине 2, у тунелу Манајле рекла да је аутопут у Грделичкој клисури у потпуности асфатиран, да је у току опремање тунела, те да ће бити још “козметичких” радова.
Нагласила је да је безбедност аутопута на првом месту, да се тачно зна какве све стандарде, на пример, тунел Манајле мора да испуни, те да ауто-пут не може да се пусти за саобраћај уколико надзорни органи не потврде да је овде све у складу са европским стандардима.
То се, додаје, односи на било који део пута било где, и истиче да је за институције Србије безбедност на првом месту.
“Очекујем да крајем априла аутомобили овде крену. Мислим да је то велика ствар за све нас, за Србију, да се види да смо одговорни, вредни и радни и да сада можемо да размишљамо о неким другим ауто-путевима које ћемо градити”, каже Михајловић.
Пресрећна је што Коридор 10 у Грделичкој клисури изгледа потпуно другачије него пре неколико месеци и подсетила да су практично радови у Грделичкој клисури почели 2014. и да то јесте најтеже градилиште у Европи.
“Драго ми је да смо га пребродили и победили”, поручила је министарка која је завршне радове на Коридору 11 обишла са директором Сектора за изградњу Коридра Србије Александром Сенићем и в.д. директором ЕПС-а Миоирадом Грчићем.
Навела је да је у октобру прошле године у Грделичкој клисури било асфалтирано 24,6 километара аутопута и да је било неколико критичних тачака.
“Видели сте галерију на Косини 2. Сетите се како је било, није постојала”, каже министарка и наводи да ће када буде завршен, бити још прича о Коридору 10.
“Када сам била овде у октобру рекла сам да када се заврши Коридор када буде било безбедно и када Коридори кажу ''пуштамо саобраћај'', након тога ће почети други послови, а то значи да ћемо заиста прегледати још једанпут све”, рекла је министарка.
Упитана о кашњењу радова на Коридору 10, Михајловић каже да су многи пројекти често наслеђени, рађени дуги из година, било је доста проблема и има објективних, а можда је било и мање објективих разлога за кашњење.
Навела је да 57 милиона возила прошло Коридором 10 прошле године, а очекује се готово 60 милиона ове године, док их је пре čеtirri године, односно 2014. било 34 милиона.
“Верујте, људи не иду кроз Србију зато што су ођеданпут одлучили него што виде да се завршава Коридор која је најкраћа рута практично између Истока и Запада”, нагласила је Михајловић.
После обиласка радова у Грделичкој клисури, Михајловић је отишла у Врање где се састала са представницима Пчињског округа, а затим и са руководством Града Врање.
Александар Сенић из „Коридора Србије“ рекао је да се на Коридору 10 кроз Грделичку клисуру ради на само још три тачке - галерији на косини 2, као и опремању тунела Предејане и Манајле.
“До краја априла завршићемо све грађевинске радове на траси и ауто-пут ће бити спреман за пуштање у саобраћај”, рекао је Сенић.
В.Д. директора ЕПС-а Милорад Грчић рекао је да ће све трафо-станице и расвета на тунелима, петљама и наплатним станицама бити спремни за пуштање онда када од “?оридора Србије“ добију сигнал да је ауто-пут спреман за саобраћај.
“Сви стандарди за електроинсталације су поштовани и завршни радови теку по плану”, рекао је Грчић.