Коридор савладао Грделичку клисуру
БЕОГРАД: Директор сектора за изградњу "Коридора Србије" Александар Сенић изјавио је да је током градње пута у Грделичкој клисури било толико непредвидивих околности, да су стручњаци из целог света долазили да виде како теку радови.
Према његовим речима, приликом градње Коридора 10, неки системи конструкције су први пут коришћени у Србији и на Балкану, па су зато градилишта обилазили стручњаци из целог света.
"Имали смо толико непредвиђених околности и геотехничких проблема. Када су радови били у пуном јеку, они су долазили да виде шта ми то све радимо. Колега из Немачке је после обиласка сео, узео чашу воде и рекао - од изненадних геолошких услова ви овде нисте имали само вулкан. Само вулкан недостаје да бисте имали потпуна изненађења при реализацији једног пројекта", испричао је Сенић гостујући на РТС.
Истиче да су се приликом овог захтевног подухвата водили идејом да треба решити проблем, а не тражити кривца. У том контексту поменуо је и Косину 2, која се више пута обрушила.
"Рећи ћу истину која није дошла до јавности, јер је било атрактивније да је нешто пало. У марту прошле године забележена су одређена померања и почетком априла закључили смо да до тада пројектовано решење није довољно и да морамо да урадимо додатну стабилизацију. Урадили смо пројекат галерије који је завршен у јулу, радови су почели 15. августа, а обрушила се 19. августа, дакле док смо ми већ радили на томе", рекао је Сенић.
Поменуо је да је велики проблем направила друга косина, односно Косина 3 - код које су се пет година након изградње јавила прва померања.
"Подигли смо дрон да бисмо снимили тај рејон и закључили да ту постоји монструозно клизиште на дубини од 500 метара, дакле брдо које је кренуло да се помера. Геолози су дошли и рекли да је то клизиште старо пет милиона година и да није било никаквог померања, а да је пет година после засецања брда дошло до померања", каже директор Сектора за изградњу "Коридора Србије".
Додао је да је Грделица успешно савладана уз напоран тимски рад, да се радило и дању и ноћу - по киши, снегу, врућини.
"Дошли смо у ситуацију да сада већ видимо крај пројекта. У врло кратком периоду моћи ћемо да отворимо трасу за саобраћај", рекао је Сенић.
Најављује да ће "Коридори Србије" свој посао завршити до краја априла, а да након тога следи тестирање опреме које може да траје између седам и 30 дана.
"Пресецање врпце може да се очекује тек када будемо уверени да је пут потпуно безбедан", рекао је Сенић и додао да ће то свакако бити пре почетка летње сезоне.