Матић: Србија до септембра потписује Меморандум са Алибабом
БЕОГРАД: Кинески гигант "Алибаба" веома је заинтересован за улазак на српско тржиште, а до септембра ће Министарство трговине, туризма и телекомуникација са том корпорацијом потписати Меморандум о сарадњи у области туризма и онлајн плаћања.
Државна секретарка Министарства трговине, Татјане Матић, каже да би тај Меморандум омогућио израду српског туристичког павиљона на "Алибабиној" онлајн платформи за промоцију туризма у Кини - "Fliggy", промоцију Србије као туристичке дестинације и њених туристичких понуда, као и увођење плаћања путем "али пеја" за кинеске туристе у Србији.
Са том кинеском корпорацијом, која је највише заинтересована за сарадњу у области турзима с обзиром да је Србија укинула визе за кинеске држављане, преговара се, наводи Матић, и о отварању дистрибутивног центра у Србији, а који зависи од изградње железничке пруге "Београд-Будимпешта".
"Ми смо заинтересовани и за отварање дистрибутивног центра у Србији. С друге стране, Алибаби је битан развој наше инфраструктуре, пре свега рокови у којима ће бити окончана изградња пруге Београд-Будимпешта и то је, тренутно, кључно када је у питању процес преговора за отварање дистрибутивног центра", објаснила је Матић.
Она каже да је намера да Меморандум са Алибабом буде јединствен и да обухвати све сегменте, али да је могуће да ће у овој првој фази бити потписан меморандума који би се фокусирао на платформу "Fliggy", промотивну кампању Србије и на доступност "али пеј" платформе за кинеске туристе у Србији.
Такав модел сарадње, истиче она, "Алибаба" је остварила са Финском, што је, како је навела, довело до повећања кинеских туриста у тој нордијској земљи за 300 одсто.
"Имајући у виду да ми имамо предност због укидања визног режима, верујемо да би сличан модел сарадње довео до пораста броја кинеских туриста, а увођење платформе ''али пеј'' омогућио да они више троше и да то донесе више новца нашем буџету", рекла је Матић.
На питање зашто се на потписивање меморандума толико чека, Матић одговара да је "Алибаба" огромна корпорација, те да сваки њихов наступ на новом тржишту мора бити добро припремљен, као и да се морају сагледати све предности и трошкови које једно такво улагање доноси.
"Алибаба је велика корпорација и преговори са њима одузимају доста времена. Битно је да постоји велика заинтересованост ''Алибаба'' групе за улазак на српско тржиште и они виде велику шансу када је у питању пласирање Србије као туристичке дестинације у Кини, а за њих је занимљива и регионална труристичка понуда коју Србија развија са суседима", закључила је Матић.