Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Континентал ће градити нову фабрику у Новом Саду

01.07.2020. 14:02 14:04
Пише:
Фото: Танјуг/Зоран Мирковић/Континентал

Нови Сад могао би постати треће место у Европи по броју инжењера у оквиру немачке групације Континентал пошто ова компанија намерава да  изграду велику фабрику- изјавио је јуче генерални директор Континентал Аутомотив Србија Саша Ћоринга.

„У питању је фабрика иновативних производа - радиће се на системима које ће информисати возаче, правићемо екран и камера системе. То су веома комплексни производи и у фабрици ће радити много инжењера. Мислим да то за Србију значи много, јер није више место само за јефтину радну снагу, већ место на ком су знање и наука предоминантне. Ми то имамо и то морамо да употребимо”, каже генерални директор компаније, не износећи детаље, јер није још све у потпуности издефинисано.

Компанија, како је изјавио генерални директор Саша Ћоринга, ради на развоју напредне електронике за аутомобилску индустрију. За нешто више од две године рада у Новом Саду, Континентал је запослио  више од 500 инжењера. Они тренутно раде у Пупиновој палати, у простору од 6.500 квадратних метара. Ћоринга је јуче у Новом саду представљајући новинарима планове, најавио да Континентал Аутомотив Србија намерава да даље расте и да је одлучено да се, уз садашњих 6.500 квадрата, изнајми додатних 1.500, а то значи и раст броја људи, али и пројеката.

„Срце ми је било пуно када сам на једном аеродрому присуствовао тестирању камиона без возача, који је пратио све линије, држао дистанцу и обилазио препреке без проблема. Такве ствари осмишљању наши инжењери у Новом Саду”, казао је Ћоринга. Рекао је да њега као менаџера управо мотивишу људи када их види да су срећни, да уживају у ономе што раде.


Велика борба за таленте

„Борба за таленте је огромна у целом свету. Ми нисмо овде дошли због јефтине, већ образоване радне снаге. Наши инжењери су посебни”, рекао је додајући да је у Србији компанија успела да пронађе радну снагу за све секторе свог пословања и развије производ, за шта је у Румунији, одакле је пореклом, требало 10 година.

Раде за највеће

- Наши инжењери који раде у овом развојно истразивачком центру развијају и производе решења која се интегришу у светске марке попут Даимлер, БМВ, Фолксваген, камионе и аутобусе МАН и Волво, па и у спортским возилима као што су Ферари и Јагуар.

Раде комплетна решења од нуле, а не мале делове који би били негде интегрисани- објаснио је директор Континентала.


„Мислим да наши инжењери немају потребу да траже срећу у иностранству, јер овде у својој Србији имају све што им треба, а многи су се и вратили, на пример из Швајцарске, Немацке, Шведске и раде код нас”, казао је он.

„Ако погледамо само последња три месеца усред корона вируса ми смо запослили 100 људи. Није било лако водити интервју са њима преко скајпа и интегрисати их у компанију, али успели смо и они су део нашег тима”, додао је. Каже, међутим, да је за потпуни успех потребно и да знање остане у Србији и трансфорише се у производ и решење. „Зато смо одлучили да до краја године започнемо изградњу фабрике иновативног производног система који ће информисати возаче”, објаснио је.

Оценио је да је Континентал аутомотив Србија допринео ИТ заједници у Србији тиме што ради на безбедним, иновативним производима за мобилност.

„Ценимо пуно ИТ индустрију Србије. Радујемо се што се тако развија. У Србији је ИТ индустрија најбоља, а њен раст ће омогућити додатну вредност”, нагласио је.  Указао је да се аутомобилска индустрија налази на прекретници, јер се трансформише у потпуности. „Ми смо део решења будућности и зато растемо. Смањује се у фабрикама број радника који раде компоненте, али расте број инжењера који раде на иновативним решењима”, навео је Ћоринга.

Говорећи о субвенцијама које добијају од државе, Ћоринга је нагласио да  држава тај новац добије назад кроз две године, финансијски је на нули, али компанија остаје за стално и даље се развија. Ћоринга није искључио могућност добијања субвенције и за нови фабрички погон, али указује да још ништа није договорено у вези са тим.

Између осталог, Ћоринга поручује и да Континентал доприноси домаћој ИТ заједници.

„Радимо комплетан производ, не неке ситне делове који се интегришу негде у свету. Не радимо јефтине услуге за странце, радимо иновативна решења за будућност аутомобилске индустрије. Није реч о аутсорсингу, игрицама, програмирању, већ је реч о безбедним и иновативним производима за будућност. Наравно, много ценимо ИТ индустрију Србије и драго нам је што се тако развија, јер је она једна од најбољих и њен раст ће омогућити Србији додатну вредност, те смо ми овде да је помогнемо”, закључује генерални директор Континентал Аутомотиве Србија.

“Ово је почетак наше успешне приче и наш план је да наставимо да растемо и да се ширимо у Србији. Поред наших активности везаних за развој, до краја ове године почећемо са производњом напредне електронике за аутомобилску индустрију на локацији на територији Новог Сада”, додаје Ћоринга.

Мултинационална компанија Континентал је у 2019. години остварили приход од продаје у износ уод 44,5 милијарди евра и тренутно, у 59 земаља света, запошљава око 240.000 људи.

С. Кр.

Пише:
Пошаљите коментар
Немачки Континентал стигао у НС; Вучић: Виша лига инвеститора

Немачки Континентал стигао у НС; Вучић: Виша лига инвеститора

07.03.2018. 12:08 21:39