Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

И С. Македонија и Грчка да се укључе у пројекат брзе пруге

05.07.2019. 14:49 14:52
Пише:
Фото: FoNet

БЕОГРАД: На састанку Трилатералне радне групе Србије, Мађарске и Кине за пројекат реконструкције и модернизације пруге Београд - Будимпешта, данас је у Београду покренута иницијатива да се Северна Македонија и Грчка укључе у пројекат брзе пруге до луке Пиреј у Атини.

Тај пројекат је део глобалне кинеске иницијативе "Појас и пут" који партнерски и пријатељски реализују Мађарска, Кина и Србија, рекла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства Зорана Михајловић након састанка у Палати Србија с министром за иновације и технолошки развој Мађарске Ласлом Палковичем и с делегацијом Кине коју предводи потпредседник Националне комисије за развој и реформе Нинг Ђиџео.



"Констатовали смо да није довољно само да изгадимо брзу пругу од Београда до Будимпеште, и договорили се да овај железнички коридор продужимо и позовемо Северну Македонију и Грчку да се прикључе пројекту", рекла је Михајловићева.



Министарка је рекла на заједничкој конференцији за медије да се брза пруга у Србији гради по предвиђеној динамици, као и да ће прва деоница, Београд - Стара Пазова, бити завршена на јесен наредне године и бити оперативна до краја 2020.



Затим ће деоница Стара Пазова - Нови Сад, коју граде Руси, бити завршена 2021, а сада је на 55 одсто изграђености, као и да ће треће деоница од Новог Сада до Суботице почети да се гради у првом кварталу 2020. и да ће радови трајати најмање две године, навела је Михајловићева.



Казала је да ће Србија упоредо радити на набавци савремених возних средстава.



Палкович је рекао да ће део кроз Мађарску бити готов највероватније 2024, али да ће пробати да сустигну Србију и раније да заврше своју деоницу.



Нинг је нагласио да је тај железнички коридор веома значајан за транспорт кинеске робе до централне Европе, али и за целокупну сарадњу Европе и Кине.



Казао је да је у последњих пет година значајно повећан транспорт кинеске робе постојећом железничком линијом од Луке Пиреј, која је у кинеском власништву, кроз Северну Македонију, Србију и Мађарску.

Пише:
Пошаљите коментар