Градња београдског метроа почиње крајем 2020. године
БЕОГРАД: Прве две линије београдског метроа ићи ће од Железника до Миријева и од Миријева до Земуна, укрштаће се на Савском тргу, а планирано да градња почне крајем 2020. године, најавио је данас в. д. директора предузећа "Београдски воз и метро" Станко Кантар.
Градња ће почети у Железнику, а изнад земље ићи ће само два и по километра, рекао је Кантар у Јутарњем програму Радио-телевизије Србије.
Прва деоница биће дугачка 22 километра и имаће 23 станице, а друга ће бити дугачка 19 километара и имаће 20 станица.
Објашњавајући зашто ће линија метроа полазити из Макиша, Кантар је указао на податке по којима је на потезу од Бановог брда до Мостарске петље "убедљиво највећи број путовања у градском превозу – скоро 10.000 у вршном сату", док је на Бранковом мосту и у Булевару Деспота Стефана око 5.000.
Кантар наводи да је Макиш најповољнија локација за изградњу деопа јер је ту најјефтинији простор који је технички опремљен и да ће почетна станица метроа бити на месту где се зауставља шест аутобуса који долазе из Обреновца, Сремчице, Железника, који завршавају пут на Савском тргу.
Кантар истиче да се на тој линији гради "Београд на води" као појединачно највећи генератор будућих путовања у граду.
За план којим су дефинисане линије београдскг метроа и БГ воза урађене су пратеће студије - бројања путника у јавном превозу у Београду, линија превоза на целој територији града и транспортни модел града Београда.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је у понедељак да ће у петак на седници Радне групе за реализацију пројекта изградње београдског метроа бити представљена студија оправданости са генералним пројектом, као и план линија београдског метроа, које је израдила француска компанија "Ежис".
"Кроз овај пројекат очекујемо да унапредимо саобраћај у Београду, као и да компаније које у њему учествују, француске и кинеске, донесу у Србију модерне технологије, које ће задовољити све европске стандарде”, навела је Михајловић.