Главне поруке стану у две секунде рекламе
БЕОГРАД: Само ултракратке рекламе могу да пренесу поруку бренда или производа, закључак је најновијег истраживања спроведеног у Холандији, а домаћи стручњаци слажу се да су сажете и јасне форме постале стандард у преношењу порука.
Истраживање агенције ИПГ Медиабрендс и партнера показало је да је идентификација бренда неопходна у прве две секунде видеа.
Ако знате коме и шта желите да кажете, као и прави начин како то да урадите, две секунде могу бити довољне", објашњава за Танјуг оперативна директорка ПР агенције Ред Комјуникејшн Мирјана Малешевић резултате холандског истраживања.
Она појашњава да су сажете и јасне форме прилагодљиве свим каналима комуникације, поготово дигиталним, постале стандард у преношењу порука, биле оне комерцијалне или информативне.
Доступност мноштву информација путем интернета и друштвених мрежа, каже Малешевићева, довела је до све веће конзумације кратких и по могућству визуелно привлачних садржаја који код потрошача изазивају одређену емоцију и инстант реакцију.
У супротном, наша пажња лако прелази на следеће, нове вести, наводи Малешевићева.
Холандска студија тако показује да у споту који траје две секунде 90 одсто гледалаца препозна производ, 98 одсто види који је бренд у питању и 70 одсто разуме поруку.
Ако дугачак видео оглас нема ознаку бренда или производа у прве две секунде, гледаоци неће имати појма о чему се ради, наводи се у студији чији резултати показали и да 39 одсто испитаника на Фејсбуку или Инстаграму погледа само првих 2-3 секунде спотова који трају 20 до 30 секунди.
На питање колико рекламе у Србији прате светске трендове, Малешевићева каже да струка у Србији не само да прати већ својим искуством и креативним решењима доприноси даљем развоју индустрије.
Наводи и да су у свету данас утицај и размена идеја на релацији глобал-локал двосмерни, не само у маркетингу, и закључује да су промене у овом динамичном послу константне.