Држава увећала власнички удео у Ер Србији на 82 одсто
БЕОГРАД: На основу уговора између Министарства привреде и Ер Србије, данас је извршена докапитализација српске националне авио-компаније, при чему је држава Србија повећала свој власнички удео у Ер Србији са досадашњих 51 на 82 одсто, док је удео Етихад ервејза умањен са 49 на 18 одсто, саопштено је из Ер Србије.
Како је наведено, увећање основног капитала Друштва, предузето је у циљу отклањања поремећаја у привреди проузрокованих пандемијом заразне болести ковид-19.
Генерални директор Ер Србије Данкан Нејсмит захвалио је Влади Србије на томе што је пружила подршку националној авио-компанији да превазиђе препреке у пословању узроковане пандемијом корона вируса у најтежој години у историји путничког авио-саобраћаја.
Он је додао да су на тај начин створене основе за даље несметано пословање и да ће, уз темељне мере рационализације пословања компаније које су већ увелико у току, Ер Србија моћи да превазиђе тешкоће, учврсти своју позицију лидера у региону и настави да пружа директан и индиректан допринос српској економији, пре свега саобраћају и туризму.
Докапитализација српске националне авио-компаније предузета је на захтев Ер Србије, у складу са уредбом Владе Србије из октобра 2020. године, којом се предвиђа мера докапитализације привредних субјеката погођених пандемијом.
Та уредба у потпуности је усклађена са Привременим правним оквиром Европске комисије, којим се уређују мере државне помоћи за подршку привреди у току тренутне пандемије КОВИД-19, укључујући и докапитализацију, наведено је у саопштењу авио-компаније.
На захтев Владе Србије, Комисија за контролу државне помоћи је размотрила предложене мере и потврдила да је мера увећања основног капитала Друштва усклађена са позитивно-правним прописима Републике Србије, чиме су се створили услови да се докапитализација спроведе.
Министар финансија Синиша Мали изјавио је за Танјуг да је данас завршен процес докапитализације националне авио-компаније Ер Србија чиме је промењена власничка структура, тако да ће Етихад бити 18 одсто власник Ер Србије, а преосталих 82 одсто држава Србија.
Мали истиче да ће новац који је уплаћен за докапитализацију бити искоришћен за санирање губитака које је Ер Србија имала током пандемије, али и за враћање појединих дугова које та компанија има према банкама.
"На прави начин смо тиме стабилизовали нашу авио-компанију, као и њен биланс стања, ојачали смо учешће државе у њој и вратили неке кредите и дугове које је направила због короне", рекао је Мали.
Додаје да је држава у протекла два месеца веома пажљиво, стрпљиво и посвећено радила на програму реструктурирања и на процесу, како је навео, државне помоћи авио-компанији, која је, подсећа Мали, дозвољена европским земљама од Европске комисије како би те компаније ублажиле негативне последице пандемије.
"Цела ЕУ је то дозволила. Lufthanzi је Немачка помогла са девет милијарди евра, Ер Франсу је Француска помогла са шест милијарди евра, тако смо и ми помогли нашој националној компанији и потпуно је стабилизовали", истиче Мали.
Указује да Црна Гора није имала начин да помогне својој авио-компанији Монтенегро ерлајнс, управо због тога што се, каже, нису придржавали дефинисаних правила ЕК о државној помоћи.
Не само што Ер Србија без проблема улази у 2021. годину, већ, додаје Мали, размишља се и корак даље - како да се искористи празан простор на линијама из Тивта и Подгорице, како би наша компанија зарадила још новца и максимизирала линије.
Истиче да је Ер Србија од националног интреса и подсетио да је та компанија током пандемије довезла медицинску опрему, респираторе, лекове, али и наше грађане са бројних светских дестинација где су се у том моменту затекли.
Мали је нагласио и да је прошле недеље усвојен план реструктурирања тог предузећа.