Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Књиговође боли глава због папирологије

14.10.2016. 20:06 09:06
Пише:

Књиговође већ данима покушавају да укажу на проблеме које од њих захтева нови начин евиденције пореза, односно нови Правилник о обрачуну ПДВ-а, који је практично

 немогуће испунити. Наиме, Министарство финансија донело је Правилник о облику, садржини и начину вођења евиденције о ПДВ-у и облику и садржини прегледа и обрачуна ПДВ-а, који је ступио на снагу 8. октобра, а почетак његове примене очекује се од 1. јануара наредне године. Правилник садржи 13 табела са 155 ставки које би се, уз ПДВ пријаве, предавале електронски, а треба напоменути да је све то немогуће тачно попунити. При том су, како књиговође тврде, непотребне јер не доприносе ефикасности контроле, нити бољој наплативости пореза.

Због свега тога Савез рачуновођа и ревизора Србије упутио је и допис Министарству финансија у којем тражи да се, за почетак, одложи примена Правилника и да се он доради. И „Фејсбук“ група „Књиговодство, рачуноводство, право...“ покренула је онлајн петицију за измену спорног правилника и тренутно има више од 3.000 потписника.



– Тиме као да је цео посао Пореске управе пребачен на нас – у име групе „Књиговодство, рачуноводство, право...“ истиче Драгана Симић, запослена у једној новосадској књиговодственој агенцији. – Основни циљ групе је да једни другима помогнемо. Нажалост, питање је имају ли петиције неку тежину и може ли се њима нешто постићи, али важно је да се чује за проблем.



Изменама Закона о ПДВ-у, у октобру 2015. године, предочено је да ће се ПДВ евиденције достављати електронски уз ПДВ пријаву, али се није могло претпоставити да ће бити донет правилник који ће прописати нове непотребне евиденције. Примера ради, књиговођа би требало да, по свакој фактури, у зависности од тога шта клијент купи, сајту Пореске управе проследи информацију која добра су купљена.



– Замислите, на пример, клијента који се бави грађевином – наводи Драгана Симић. – Он можда на једној фактури има три-четири стране шрафовске робе. Књиговођа у том случају мора за сваки шраф посебно да прекуца карактеристике. Како незванично сазнајемо, тај део правилника ће бити измењен, али свакако и тај преглед, који тренутно траже, не омогућава да они ефикасније исконтролишу или наплате ПДВ, него само нама изискује додатни посао. Буквално морамо имати особу која ће се бавити искључиво тим уношењем, а при том то мора бити неко стручан ко ће водити рачуна о томе да све буде тачно и у складу са законом, што је просто немогуће испратити.



Б. Павковић

 

Трошак и привреди



Такође, тврде рачуновође, Правилник изискује и намеће додатне трошкове пореским обвезницима – дораду постојећих софтвера, ангажовање додатне радне снаге...Једном речју, Правилником је оптерећена цела привреда, не само књиговође.

Пише:
Пошаљите коментар