Изузетно је значајна помоћ малим произвођачима хране
05.05.2020.
14:36
14:38
Коментари (0)
БЕОГРАД:Произвођачи квалитетне хране и мали и средњи произвођачи највише су погођени кризом која је настала услед вируса корона што се сектора пољопривреде тиче, а е-пијаца помогла им је да не остану без могућности да пласирају своју робу и зараде, рекао је данас Марко Мајсторовић из Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде.
Он је на онлине панел дискусија на тему „Мали произвођачи хране: пијаце и нови хоризонти продаје“ рекао да се криза одразила тако да су системи дистрибуције нагло отежани и тиме највише погођени мали произвођачи.
Навео је као пример да је у околни Ваљева неколико малих млекара разним врстама сира снабдевало ресторане у Београду и да су по увођењу ванредних мера остали без те могућности, али и тога да било коме продају млеко.
„Морали смо да се довијамо на разне начине и онда смо контактирали веће млекаре и апеловали да се организује нека врста интервентног откупа млека са терена и оне су показале огромно разумевање за то и прихватиле наш позив“ рекао је Мајсторовић.
Каже да су пристале да откупе млеко по тржишним ценама и да је тако надомешћен пад тражње.
Истиче да је од велике помоћи било увођење е-пијаце , и да је регистровано више од 2.000 понуђача.
Истиче да процедура пласмана робе на тај начин није компликована, и да се уносе основни подаци и контакт телефон.
„Онлине тражња не може сасвим да замени системе дистрибуције, али покушавамо да тако надоместимо проблеме и имали смо значајан број потврђених трансакција“ рекао је Мајсторовић.
Наводи да су велики трговински ланци откупили од малих произвођача велике количине воћа и поврћа и укључиле у ланац солидан број нових добављача.
Истиче да је ће за њих ускоро бити доступна нова опција, односно нова врста претраге како би у року од свега неколико секунди добили информацију где у својој околини имају најближу понуду неке робе која им је потребна.
На онлине конференцији која се организује уз подршку УСАИД-овог Пројекта за конкурентну привреду могла су да се чују искуства о томе како су мали произвођачи пласирали своје производе по затварању пијаца услед ванредног стања, и како су се на то адаптира