ДАРКО МАРЈАНОВИЋ ПРАВИ ПРОГРАМЕ С ВЕШТАЧКОМ ИНТЕЛИГЕНЦИЈОМ: Савршени за маркетинг, далеко од креативе
Дарко Марјановић је млади предузетник, прилично у кораку са променама које нам је донела Пета индустријска и технолошка револуција.
Не чуди зато да је 2018. проглашен за EY предузетника године. Он је предводио револуцију у секторима телекомуникација, малопродаје и финансија кроз решења заснована на подацима. Са само 23 године, Дарко је основао Things Солвер, с циљем да омогући компанијама да користе АИ за раст и унапређене везе са корисницима.
Тренутно је фокусиран на изградњу Солвер АИ Суите, сета модуларних апликација које помажу маркетинг и продајне тимове да разумеју и ангажују своје кориснике кроз уједначавање и стандардизацију података, сегментацију и увиде, аутоматизацију маркетинга и коришћење напредног АИ система препорука за веће стопе конверзије.
- Ми смо компанија која се бави израдом софтвера за подршку маркетингу. Настојимо да им помогнемо да упознају своје потрошаче, а са друге стране, могу да их таргетирају, да ураде процену и пошаљу правовремено праве понуде, за сваког појединачног корисника – каже Дарко Марјановић. – У фокусу нам је персонализација, и правимо такав алат да свако добије шта му треба, и то без спамовања.
Наравно, поставља се питање како ускладити персонализовану понуду корисницима, и Закон о заштити података о личности, који штити баш податке који су потребни за таргетирање.
- Корисници дају сагласност за прикупљање података, зато што желе да добијају релевантне ствари и понуде. Нико не воли да дође на неки сајт или продавницу и да не нађе оно што му треба. Овај софтвер је баш томе намењен, јер се њиме повећава и задовољство корисника који добија све што тражи на најбржи могући начин – каже Марјановић, додајући да је Солвер АИ Суите у потпуности израђен, као и да га користи више компанија и у Србији и у иностранству, САД и Бразилу, пре свих банке, малопродавци, и телекомуникационе компаније. Друштво је шаренолико, каже.
АИ у називу апликације упућује на коришћење вештачке интелигенције у изради и коришћењу софтвера. И зато је неизбежно спомињање такозваних рекомендера, система и делова софтвера који, на основу корисникових кликова и задржавања на одређеним страницама, креирају препоруке, обично шта да купе, шта да читају, где да набаве то што траже.
Српски ChatGPT у развоју
- Иначе, ми смо и на српском језику развили софтвер сличан ChatGPT, али је то све на почетку и требаће времена да се развије, баш због оваквих ствари, као што су багови у програмирању. Све то може да ради боље, али је доста скупо, тако да је увек питање шта добијамо, а шта улажемо. Треба научити балансирати између хајпа и стварног коришћења вештачке интелигенције – каже Дарко Марјановић.
- Сви рекомендери персонализације базирани су на вештачкој интелигенцији, то су најновији типови модела које су развијали колеге у Србији. То је практично домаћи производ. И све ово што представљамо је подржано од стране таквих модела – истиче Дарко Марјановић.
А кад смо код вештачке интелигенције, треба да споменемо и проблеме с којима се и даље сусрећемо у њеном коришћењу: недостатак емпатије, равну линију комуникације, погрешно филтрирање информација које дели, чак и багове у неким сложенијим операцијама. Па како се превладавају проблеми које има вештачка интелигенција?
- Сви смо у неком “хајпу” око ChatGPT-a и сви посматрају АИ као да само има везе с креирањем текста, слика, музике. Уствари, АИ је много шири од тога. У АИ спадају и рекомендери, детекција превара и слично. Модели за маркетинг су много стабилнији и могу да раде аутоматизовано, за разлику од нових ствари које се сад раде уз помоћ АИ, као што је кодирање, где ће проћи још доста времена пре него што почне да се поуздано и квалитетно користи.
Другим речима, ко АИ користи за забаву, брзо ће одустати, док ће они који га користе за развој неких фукнција или као помоћ за креативне послове, уносом података допринети развоју АИ који на тај начин “учи”.
- Што се тиче креативе, мислим да АИ није спреман за то, чак и ако имамо примере где се АИ користи за писање кода то је на нивоу јуниора или помоћника, а не сениора. Проћи ће још доста времена, али је свакако добро што се дешава јер имамо недостатак радне снаге, тако да ово може да надомести неке послове, поготово у Србији, где недостаје људи у кол центрима, у продавницама, банкама. Ми бисмо могли прилично да помогнемо држави у имплементацији чет-бот система, у здравству и јавној управи – закључује наш саговорник.
Ивана Радоичић