"Азви": Од новембра преко Жежељевог моста пешаци, у јануару и возови
БЕОГРАД: Челници шпанског "Азвија" обавестили су данас потпредседницу владе и министарку грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорану Михајловић да ће, према постојећој динамици радова, до средине новембра Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду моћи да се пређе пешице, а да је пуштање железничког саобраћаја планирано за јануар.
Како је саопштило Министарство, Михајловић је навела да од инвеститора очекује пуну посвећеност пројекту како би се поштовали уговор и рок.
"Жежељев мост за Владу Србије представља један од стратешких пројеката, који је важан не само за Нови Сад и Војводину, већ и за целу Србију, будући да се налази на железничком Коридору 10 и део је пруге Београд-Будимпешта", рекла је Михајловићева. Она је разговарала са власником и генералним директором шпанског "Азвија", Мануелом Контрерасом Рамосом и Фернандом де ла Торе де Алварадом, о изградњи Жежељевог моста и градњи деоница на друмском Коридору 10 на којима је ова компанија главни извођач.
Михајловић је нагласила да су у prеthodnom периоду решени бројни проблеми који су кочили реализацију пројекта, у сарадњи са извођачем и захваљујући великом ангажовању тима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Челници "Азвија" су навели да се до краја месеца, од 21. до 24. августа, очекује лансирање малог лука на петроварадинској страни .Мануел Контрерас Рамос, власник главног извођача радова на Жежељевом мосту, истакао је да је "Азви" компанија која озбиљно ради на свим пројектима и да ће учинити све да се уговорени рокови испоштују.
Генерални директор „Азвија" Фернандо де ла Торе де Алварадо рекао је да је „Азви" поносан на то што има прилику да ради на великим пројектима у Србији и захвалио потпредседници Владе на помоћи коју је Министарство пружало да се пројекат изградње Жежељевог моста откочи и убрза његова реализација.
Како је саопштено, на састанку је разматрана и динамика радова на две деонице на јужном краку Коридора 10 ка Грчкој, укупне дужине 12,1 километар, од Грделице до тунела Предејане и од тунела Манајле до Владичиног Хана.Михајловићева је поручила да је завршетак изградње Коридора 10 један од стратешких циљева Владе и да је важно да сваки извођач уложи максималан напор како би се завршио и последњи, најтежи део Коридора, кроз Грделичку клисуру.