Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Више од половине продатих мобилних телефона нема гаранцију

04.06.2018. 11:51 11:54
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Преко 50 одсто мобилних телефона продатих у Србији нема гаранцију произвођача, показује анализа података наших државних органа и приговора потрошача коју је урадило удружење “Заштита потрошача”.

Из тог удружења наводе да је већина продатих телефона код нас заправо намењена за продају на другим тржиштима, а у Србију доспе сивим каналима и зато немају гаранцију произвођача.

Купци не могу ни да претпоставе да неко сме да, у уредно регистрованим продавницама, које се налазе у центру Београда, Новог Сада и Ниша, продаје телефоне који немају гаранцију произвођача и нису увезени редовним каналима, каже председник тог удружења Ненад Бумбић.

Купци по правилу сазнају да њихов телефон нема гаранцију произвођача тек кад се он поквари, а овлашћени сервисери одбију да их поправе иако не споре да су уређаји оригинални и да су у гарантом року.

На свему томе, како поручују из удружења “Заштита потрошача”, профитирају несавесни трговци и велике корпорације, а произвођачи остварују екстра профит јер зараде продајом телефона, а избегну трошкове поправке својих уређаја, тако што ограниче важење гаранције на одређени број земаља међу којима није Србија.

Анализом података државних институција се може закључити да је током prеthodnih 12 година сваки други телефон продат у Србији увезен на чудан начин, указују у том удружењу.

Према подацима РАТЕЛА, у Србији је током prеthodnih 12 година у просеку било више од 9.000.000 активних СИМ картица тј. бројева мобилних телефона.

Од тога се око два милиона СИМ картица користи у телефонима који имају две картице или у уређајима за приступ интернету, што значи да се у Србији користи око 7.000.000 мобилних телефона.

Просечни корисник, мења свој мобилни телефон бар на три и по године, што значи да годишње увозимо око два милиона телефона.

Проблем је, међутим, у томе што подаци Царине и Статистичког завода показују да смо током prеthodnih 12 година просечно увозили око 950.000 телефона.

Да се сви телефони заиста продају легално онда би они код нас просечно трајали многу дуже него било где у свету. По званичним подацима испада да телефони у Србији трају више од седам година.

Ипак, много је вероватније да преко милион телефона сваке године у Србију доспе неким чудним путевима, изјавио је Бумбић.

У Србији је, како истичу у том удружењу, најсигурније куповати телефоне преко оператора мобилних мрежа, али је проблем у томе што су телефони код њих скупљи.

Због затварања ланца Handy, може се очекивати да ће учешће телефона без гаранције произвођача на нашем тржишту бити још веће, закључује Бумбић.

Пише:
Пошаљите коментар
Светски дан потрошача: Квалитет обуће и одеће највећи проблем

Светски дан потрошача: Квалитет обуће и одеће највећи проблем

15.03.2018. 08:32 08:36
Рекламе за залуђивање потрошача

Рекламе за залуђивање потрошача

14.10.2015. 19:58 13:33