Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Više od polovine prodatih mobilnih telefona nema garanciju

04.06.2018. 11:51 11:54
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Preko 50 odsto mobilnih telefona prodatih u Srbiji nema garanciju proizvođača, pokazuje analiza podataka naših državnih organa i prigovora potrošača koju je uradilo udruženje “Zaštita potrošača”.

Iz tog udruženja navode da je većina prodatih telefona kod nas zapravo namenjena za prodaju na drugim tržištima, a u Srbiju dospe sivim kanalima i zato nemaju garanciju proizvođača.

Kupci ne mogu ni da pretpostave da neko sme da, u uredno registrovanim prodavnicama, koje se nalaze u centru Beograda, Novog Sada i Niša, prodaje telefone koji nemaju garanciju proizvođača i nisu uvezeni redovnim kanalima, kaže predsednik tog udruženja Nenad Bumbić.

Kupci po pravilu saznaju da njihov telefon nema garanciju proizvođača tek kad se on pokvari, a ovlašćeni serviseri odbiju da ih poprave iako ne spore da su uređaji originalni i da su u garantom roku.

Na svemu tome, kako poručuju iz udruženja “Zaštita potrošača”, profitiraju nesavesni trgovci i velike korporacije, a proizvođači ostvaruju ekstra profit jer zarade prodajom telefona, a izbegnu troškove popravke svojih uređaja, tako što ograniče važenje garancije na određeni broj zemalja među kojima nije Srbija.

Analizom podataka državnih institucija se može zaključiti da je tokom prethodnih 12 godina svaki drugi telefon prodat u Srbiji uvezen na čudan način, ukazuju u tom udruženju.

Prema podacima RATELA, u Srbiji je tokom prethodnih 12 godina u proseku bilo više od 9.000.000 aktivnih SIM kartica tj. brojeva mobilnih telefona.

Od toga se oko dva miliona SIM kartica koristi u telefonima koji imaju dve kartice ili u uređajima za pristup internetu, što znači da se u Srbiji koristi oko 7.000.000 mobilnih telefona.

Prosečni korisnik, menja svoj mobilni telefon bar na tri i po godine, što znači da godišnje uvozimo oko dva miliona telefona.

Problem je, međutim, u tome što podaci Carine i Statističkog zavoda pokazuju da smo tokom prethodnih 12 godina prosečno uvozili oko 950.000 telefona.

Da se svi telefoni zaista prodaju legalno onda bi oni kod nas prosečno trajali mnogu duže nego bilo gde u svetu. Po zvaničnim podacima ispada da telefoni u Srbiji traju više od sedam godina.

Ipak, mnogo je verovatnije da preko milion telefona svake godine u Srbiju dospe nekim čudnim putevima, izjavio je Bumbić.

U Srbiji je, kako ističu u tom udruženju, najsigurnije kupovati telefone preko operatora mobilnih mreža, ali je problem u tome što su telefoni kod njih skuplji.

Zbog zatvaranja lanca Handy, može se očekivati da će učešće telefona bez garancije proizvođača na našem tržištu biti još veće, zaključuje Bumbić.

Piše:
Pošaljite komentar
Svetski dan potrošača: Kvalitet obuće i odeće najveći problem

Svetski dan potrošača: Kvalitet obuće i odeće najveći problem

15.03.2018. 08:32 08:36
Reklame za zaluđivanje potrošača

Reklame za zaluđivanje potrošača

14.10.2015. 19:58 13:33