УЧЕНИЦИ СЕ БОРИЛИ СА ГЕОМЕТРИЈОМ Завршни испит из математика ТЕЖИ, али решив; ОВАКО је протекао испитни дан у Новом Саду

Након теста из српског односно матерњег језика, који се полагао у уторак као први испит знања на малој матури, свршени основци решавали су данас математичке задатке.
а
Фото: В. Фифа

Досад им је камен спотицања била лоша концентрација, што се показало приликом читања одломка из књиге „Поход на Мјесец” Бранка Ћопића, где је требало обратити пажњу на односе међу ликовима, њихове поступке и особине. Грешили су много и у 20. задатку са песмом „Грачаница” Десанке Максимовић, у којој је ваљало уочити уметничке одлике текста, потврђују и „Дневникови” данашњи саговорници из новосадске осмолетке „Петефи Шандор”, док неки додају како подужи текст нису ни прочитали, помисливши да је упутство за решавање завршног теста.

 – У нашој школи завршни испит полаже 180 ученика, 170 на српском и десет на мађарском – додао је директор ОШ „Петефи Шандор” Золтан Арђелан. – Све је било у реду, осим што никако не можемо да обезбедимо пријатну температуру, али деца јуначки подносе врућину. Морам их похвалити, јер су дисциплиновани, па у фискултурној сали и ходницима, током полагања, владају тишина и радна атмосфера. Верујем да ће се уписати у жељене школе, и то доста њих у гимназије, јер су трендови остали исти.

Фото: Директор ОШ „Петефи Шандор” Золтан Арђелан (В. Фифа)

Какав је био тест из математике, објаснио је ученик Стефан Топалов.

– До петнаестог су задаци били на заокруживање, а у последња три се тражио поступак, па то нисам ни урадио – рекао је Стефан, напоменувши да је обухваћено целокупно градиво од петог до осмог разреда, а да су се најтеже главоломке односиле на геометрију и формуле. – Из српског сам погрешио значење падежа, врсту зависне реченице и синоним за појам „ревностан”, па ћу имати мало бодова, можда 13, али математику сам боље урадио. Иначе ми је просек оцена у осмом разреду 4,40, а раније сам био одличан. Можда се упишем у неку гимназију, друштвени смер, или Економску школу, још увек нисам сигуран.

Фото: В. Фифа

Вук Лазић је данашњи тест завршио након пола сата и имаће 18 бодова јер је погрешио у деветом и 20. задатку, дакле падеже и тумачење песме „Грачаница”.

– Математика ми је била доста тежа, али сматрам да није било ништа страшно, па очекујем исто толико поена – поделио је са нама утиске Вук. – Најкомпликованија ми је била геометрија. Ишао сам на припремну наставу у школи, која је била одлична, али и приватно у „Питагору”. Прво на листи жеља биће ми спортско одељење у Јовиној гимназији, а потом Светина или Исидорина гимназија, друштвени смер.

Након изласка са завршног теста из математике, ученицу Ину Тасић највише је занимало како су њени вршњаци урадили 17. и 20. задатак.

Фото: В. Фифа

– Математика је била мало тежа од српског, али ако си учио из збирке задатака, онда знаш како се ради, а и наставници су нам на припремама све лепо објаснили – тврди Ина. – Из српског ћу имати 17,5 бодова, а из математике, чини ми се, 14-15. Желим да се упишем у Медицинску школу, а ако случајно не успем, биће то ТШ „Павле Савић”, смер хемијски техничар.

Подсећамо да ученици у четвртак полажу један од предмета који су изабрали у оквиру трећег теста, а могли су да бирају између  биологије, историје, географије, хемије и физике. Према речима министарке просвете, највише ученика определило се за географију.

С. Милачић

EUR/RSD 117.0490
Најновије вести