Технички прегледи возила пооштрени - све се гледа!
БЕОГРАД: Технички преглед возила је од 5. јула пооштрен и велики број аутомобила не може да га прође, без обзира на старост, радници на техничком кажу да се буквално све гледа и да аутомобил мора да буде потпуно технички исправан, али и да није тачно да се не пролази због мале односно површинске корозије и огреботина.
У случају да аутомобил не прође технички преглед, његов власник има рок од три дана да отклони квар како не би морао да понавља цео технички преглед.
Без обзира да ли се квар или недостатак отклони у року од три дана или касније, власник возила не мора поново да плати за технички преглед, рекао је Танјугу контролор на техничком прегледу у Ауто - мото савезу Србије Милован Маринковић.
Просечна старост возног парка у Србији је око 16 година, а нови Правилник о техничком прегледу возила је почео да се примењује од 5. јула и предвиђа ригорознију контролу.
Маринковић каже да су, осим тога, главне измене у томе што возило мора да се фотографише (пет слика) и што је трајање прегледа много дуже него пре.
"Технички преглед за мотоцикле, мопеде и приколице сада траје 15 минута, путничка возила пола сата и теретна 45 минута. Много је детаљнији технички преглед, буквално се прегледа све на возилу, од идентификације возила, кочионог и управљачког система, сигнализације и издувног система, спољног изгледа аутомобила. Мора ауто да буде чист, не може више да дође као са њиве, прљав и блатњав".
Каже и да на техничком прегледу у АМС С-а у Рузвелтовој улици два до три возила дневно не прође технички, као и да је искуство од 5. јула показало да веома мали проценат возила старости између 15 и 20 година није прошло технички, јер су била добро припремљена.
То показује да није кључна старост возила и да је више у питању немар возача, нагласио је.
"Углавном возила не прођу због кочионог систем, недостатка обавезне опрема и сигнализације (штоп светла, позиција и мигавци) на возилу. Неко реагује са негодовањем, а неко то савесно прихвати. Имали смо прекјуче случај, дошао је човек са возилом убеђен да је исправан и чак се са нама ту препирао како са тим возило може да крене на пут, а ауто буквално није имао патос веровали или не. Иначе, ауто је био 1996. годиште", казао је Маринковић.