Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СОС центар Медицинског факултета: Отворен и искрен разговор свима помаже

01.04.2020. 12:20 12:23
Пише:
Фото: pixabay.com

„Хало, добар дан. Овде Драган из СОС кол центра Медицинског факултета. Како сте данас? Како се осећате?“, почиње сваки разговор 60 студената медицине, односно волонтера који од 14. марта зову грађане Војводине чији су бројеви телефона на списку Института за јавно здравље Војводине, будући да су били у директном контакту са потенцијално зараженим, или су недавно допутовали у нашу земљу.

Сваког дана од 10 до 22 часа, подељени у три смене, ови млади ентузијасти на располагању су свима који имају недоумице у вези са коронавирусом - од техничких питања, па до тога како да набаве намирнице и потребне лекове. Протеклих дана разговарају са око 5.000 људи, што значи да сваки волонтер поприча са бар стотинак особа.

- Није то само питање „како сте“, ту је и психолошка подршка, тако да ово није физички тежак посао, али уме да буде мало исцрпљујуће - каже за „Дневник“ студент медицине Драган Бјелић.

Неки разговори трају 30 секунди, док неки, нарочито са старијим грађанима, умеју да потрају и до десет минута. Пракса је да волонтер сваког дана зове исте особе, јер на тај начин имају отворенији, искренији и приснији однос.

- Некад се деси да крену да ћаскају с нама, али ми им објаснимо да смо у гужви - појашњава волонтерка Маша Рапајић. - Наша процена је да је ово боља опција да смо у контакту с истим особама, него да се сваког дана смењујемо.  Људи које зовемо су на нас навикли, спремнији су и отворенији да кажу ако им је нешто потребно. Добра је и повратна реакција.

Управо због тога, дешава се да им се људи пожале и за неке ствари које нису у вези са коронавирусом, будући да су линије Хитне помоћи и Домова здравља често пребукиране.

- Пожале нам се од хроничних проблема до тога да немају неопходне намирнице и лекове. Разговарамо са њима о свему или их упутимо коме да се јаве ако не можемо да дамо најбољи савет - каже Рапајић, признајући да јој рад у кол центру прија. - Нисам ни знала да могу да дам савете који би помогли у свакодневном животу, а људи су позитивни и срећни што се чују са нама, прија нам свима.

СОС центар је формиран на основу Покрајинске владе, а по налозима покрајинских серетаријата за здравство и високо образовање. Сви волонтери су прошли неопходну обуку коју су држали епидемиолози и инфектолози са Института за јавно здравље Војводине, те нико од њих није у позицији да олако на неко питање одговори са „не знам“.

- Одговорност јесте велика јер смо део епидемиолошке службе и индиректно учествујемо у сузбијање пандемије - прича Бјелић. - Пре почетка смене се информишемо о свему на сајтовима Институра и Министарства здравља, будући да се информације свакодневно мењају, тако да смо ажурни. Такође, сваке недеље објављујемо занимљиве видее у којима представљамо мере личне хигијене, како се користи заштитна опрема, који су митови о корони и слично, и на тај начин доприносимо правилном информисању.

Такође, како би и сами били што спремнији да помогну, важна је и њихова међусобна подршка, помоћ и дружење у смени. У кол центру проводе доста времена једни с другима те немају осећај да су у изолацији, наравно, поштујући све мере превенције, од ношења маски, рукавица, дезинфиковања, одговарајуће раздаљине и слично.

- Останите код куће и без панике, уз све мере превенције и заштите - поручују Драган Бјелић и Маша Рапајић из СОС кол центра Медицинског факултета.

Мобилни тим спреман, чекају одобрење покрајинских секретаријата

Откако су се линије СОС кол центра Медицинског факултета загрејале, волонтери су дошли на идеју да оформе мобилни тим како би били ближи и доступнији свима којима је то потребно. Како за наш лист кажу Драган Бјелић и Маша Рапајић, све је спремно за реализацију те идеје, само чекају одобрење надлежних секретаријата, те користе ову прилику да апелују на њих.

- Сматрамо да је неопходно да будемо укључени и као мобилни тим јер смо директно с овим људима у комуникацији и мислимо да би било ефикасније - наводи Бјелић. - Поред мобилног тима смо осмислили да се прикључимо психолошким тимовима, односно свима онима који се тренутно баве пружањем посихолошке подршке, тако што бисмо укључили обучене студенате.

        Леа Радловачки

Пише:
Пошаљите коментар