Половина служби за катастар наставља рад након саботаже
БЕОГРАД: Половина од укупног броја служби за катастар је поново функционална, након рачунарске саботаже која се догодила 14. јуна, саопштио је данас Републички геодетски завод (РГЗ).
Према плану фазног успостављања система, завршетак тестирања и пуштања у рад преосталих служби у пуном капацитету превиђено је до краја недеље.
Из РГЗ-а подсећају да све државне институције имају обавезу да, путем магистрале државних органа, дигитално обаве увид у податке листа непокретности и да у те сврхе није неопходно да грађани самостално прибављају тај документ.
Уколико ипак постоји потреба за листом непокретности у папирном облику грађани тај документ могу да прибаве код јавних бележника и геодетских организација.
Грађани могу да закажу термине и поднесу своје захтеве у вези са непокретностима у следећим службама Алексинац, Апатин, Барајево, Баточина, Бачка Топола, Блаце, Бор, Бујановац, Ваљево, Велика Плана, Велико Gradiddtе, Власотинце, Вождовац, Врање, Врачар, Врбас, Вршац, Горњи Милановац, Гроцка, Гуча, Деспотовац, Дољевац, Жагубица, Житиште, Зајечар, Звездара, Земун, Зрењанин, Инђија, Ириг, Јагодина, Кикинда.
Такође, термини и захтеви су доступни и службама: Ковачица, Ковин, Коцељева, Краљево, Крагујевац, Крупањ, Куршумлија, Лазаревац, Лесковац, Лозница, Љубовија, Мали Иђош, Мионица, Младеновац, Неготин, Ниш, Нова Варош, Нови Београд, Нови Бечеј, Нови Сад 1, Нови Сад 2, Нови Сад 3, Обреновац, Опово, Палилула, Панчево, Параћин, Пећинци, Петровац, Пожаревац, Прешево и Прокупље.
У саопштењу је наведено да служба за катастар поново радити и у Ражњу, Раковици, Руми, Савском венацу, Сврљигу, Смедереву, Смедеревској Паланци, Сомбору, Сопоту, Сремској Митровици, Сремским Карловцима, Старој Пазови, Старом граду, Суботици, Сурчину, Chićеvacu, Ћуприји, Убу, Ужицу, Чачак, Чукарици и Шиду.
Током прве недеље функционисања након сајбер напада, оператери Инфо центра су обавили 3.020 телефонских разговора са корисницима, са временом чекања краћим од 30 секунди.
Путем чет апликације "РГЗ Онлајн подршка" укупно 1.100 грађана је моментално добило одговоре и информације које су им биле потребне.
Посредством дигиталног сервиса еЗаказивање, током прва два дана од како је поново почео са радом, заказано је 1.174 шалтерска термина.
"Подсећамо грађане да заказивање термина за састанак са службеником катастра није омогућено све док се не отклоне безбедносни ризици и претње по правну сигурност, и позивамо их да све примедбе Републичком геодетском заводу доставе писаним путем", поручују из РГЗ-а.