Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Пчеле "зараде" 22 милијарде евра годишње

07.11.2018. 23:01 23:04
Пише:
Фото: pixabay.com

СКОПЉЕ: Пчеле годишње "зараде" 22 милијарде евра у пољопривредном сектору на нивоу Европе, оне опрашују 80 одсто биљака, те сваки трећи залогај који човек унесе настаје захваљујући пчелама, каже за Танјуг Елена Фиданоска, оснивачица и директорка компаније Македонски мед.

Ова компанија награђена је као најбољи старт-уп на нивоу Европе у категорији климе, а њихов изум "Македонска кошница" прва је кошница која посебним начином чувања пчела чини ову врсту отпорном на климатске промене.



Фиданоска је о својој компанији говорила у оквиру панела "Лидерство кроз образовање" на отварању самита "Македонија 2025" и истакла да су прве кошнице које је компанија осмислила већ постављене и да дају добре резултате.



"Пчеле су јако битне, како за животну средину, јер оне опрашују 80 одсто биљака и на неки начин сваки трећи залогај који поједете дневно је захваљујући пчелама, такође, оне су важне и за економију и за животну средину", навела је она и додала да је њихов значај истицао и Ајнштајн који је рекао да уколико нестану пчеле, неколико година касније нестаће и људи.



Објашњава, да број пчела који нестаје није мали и није за подцењивање, те да њихово изумирање треба да буде "озбиљна претња за сваког појединца, бизнисмена, научника...".



Поред компаније "Македонски мед" на панелу су представљене и компаније из области ИТ-ја, авио-индустрије, обраде метала и машинства чији су лидери говорили о својим искуствима и едукативним програимима у оквиру "Македонија 2025".



Генерална менаџерка у компанији ЗАВАР и директорка у ЗАВАР дизајн Марта Наумовска Грнарова рекла је да се та компанија бави обрадом метала и дизајнирањем предмета од метала, те да 90 одсто својих производа извози.



Саветујући почетнике и све који желе да унапреде своје лидерске способности Наумовска Грнарова каже да је важно да се упознају нови људи, размењују знања и искуства, те да мењањем себе можете мењати и компанију.



Анастасија Дапцевска Адзиева, директорка опрација у компанији Макњелд која производи машине за различите области индустрије, каже да је најважније поставити цљеве, јер када зната шта желите да постигнете онда знате и како. 



Кооснивач компанија Inellipse, која се бави развијањем софтвера, Илија Јолевски сматра да је важно повремено направити дистанцу од своје компаније како би имали "свеж поглед" на проблеме које треба решити, те подвлачи да није циљ само чути различите ствари, већ и применити оно што сматрамо релевантним за пословање.



Филип Арсов, директор компаније Сунапце Авиатион која се бави развијањем производа и услуга у обалсти авио-индустрије, каже да је имплементација наученог најтежи корак, те додаје да је образовање најважнија карактеристика успешних лидера.



"Ако желите да будете лидер, морате да инспиришете људе, преузимате ризике и да имате визију. Да би имали визију морате да видите, а да би видели морате да знате, а како знате, тако што се образујете", рекао је и додао да лидер мора да буде спреман на целоживотно учење.



"Македонија 2025" је регионална платформа за размену најновијих светских трендова у пословању, инвестицијама, технологији и одговорном лидерству, а медијски партнер самита за регион је новинска агенција Танјуг.

Пише:
Пошаљите коментар