Од месних прерађевина најчешће волимо шунку и саламу
БЕОГРАД/НИШ/НОВИ САД: Потрошачи у три највећа града Србије неколико пута недељно конзумирају највише шунку и саламу, а затим трајне кобасице, паштете и виршле, наводи Центар потрошача Србије (ЦЕПС).
После спроведеног истраживања које је обухватили Београђане, Нишлије и Новосађане, закључак је да шунку неколико пута недељно конзумира 43,4 посто испитаника, саламу нешто више од трећине, трајну кобасицу и паштете нешто мање од четвртине а виршле 13,2 процента.
"Испитаници немају јасне методе прикупљања података о квалитету производа, као ни критеријуме за процену квалитета. Процени приступају или веома свесно или уопште не воде рачуна о томе шта и колико често купују", закључак је ЦЕПС-а.
Приликом куповине за потрошаче су најзначајнији укус производа и цена коју могу да приуште.
Више од 60 посто потрошача зна да постоје правилници који регулишу квалитет производње, и значајна већина њих верује да се произвођачи придржавају правилника.
„На основу најновијег Правилника о квалитету уситњеног меса и полупроизвода и производа од меса, који се примењује од 1. марта ове године, за заштићене производе јасно су прописани састојци од којих ти производи могу да се производе, чега потрошачи нису свесни, а најбољи пример за то је виршла", изјавила је преседница ЦЕПС-а Вера Вида.
Она је објаснила да као заштићен производ важан за исхрану, назив виршла сада може да носи искључиво производ произведен од прописаних састојака.
"Сви други производи сличног изгледа, немају тако стриктна ограничења у погледу прописаних састојака и не могу да носе назив виршла", рекла је она.
ЦЕПС је истраживањем утврдио да испитаници старији од 56 година у највећем проценту бирају виршлу као један од оброка.
Вида је истакла да је потрошачи нису упознати са обавезним саставом виршле, и додала да би инспекцијске службе требало да утврде да ли произвођачи поштују Правилник.
Истраживањем ЦЕПС је утврдио да више од половине испитаника не чита пажљиво списак састојака уз образложење да не зна како да процени те информације.
Највише се информишу од пријатеља (65,6%) затим путем медија (59,6%), преко чланова породице (47,3%) и тако што прочитају неку информацију на друштвеним мрежама (39,5%). Потрошачи се најмање информишу од стране стручњака, тек сваки седми, а ниједан испитаник није навео да прати неки портал који се бави темом квалитета намирница и исхране.
ЦЕПС наводи да потрошачи углавном верују да ако се све конзумира умерено и повремено, могу да уживају у било ком производу.
Вида истиче да је интересантно да баш виршле испитаници повезују са пријатним емоцијама, и додаје да их оброк који укључује виршле их подсећа на лепе, растерећене и пријатне тренутке из детињства.
"Према ставовима и мишљењу потрошача који бирају виршле, најчешће се опредељују за Carnex виршле, од пет понуђених водећих произвођача на територији Србије. Оне су истовремено и најпродаваније ", изјавила је Вида.