НОВА ОБИЛАЗНИЦА ЗБУНИЛА ВОЗАЧА АУТОБУСА Знак каже десно, навигација право, возач аутобуса ПРОМАШИО
Недостатак или грешка у саобраћајној сигнализацији могу довести до велике трагедије. Само једно погрешно скретање довољно је да дође до тешког удеса, па чак и смртног исхода.
Осим због вожње у контрасмеру, до несрећа често у последње време долази и када возаче збуни знак, а неадекватна сигнализација налази се управо на новој обилазници око Београда.
Наиме, саобраћајни знак возаче упућује да скрену десно, али ако послушају навигацију, она ће им саветовати да наставе право. Многи нису сигурни шта треба да ураде у тој ситуацији, а како је за Tеlеgraf.rs објаснио директор Комитета за безбедност у саобраћају Дамир Окановић, један возач аутобуса због ове грешке завршио је на недовршеном делу пута.
Па, у ком смеру онда возачи уопште треба да се крећу?
- Од када је пуштена последња деоница обилазнице направљена је петља Бубањ Поток и ту имамо рачвање. Дакле, када долазимо из Ниша ка Београду долазимо до рачвања где један део пута води ка Београду, то је онај стари пут и новоизграђена обилазница која нам се практично пружа улево. Ако погледамо на сателитском снимку и ако погледамо оно што се налази пред нама као возачима, ко хоће да иде за Београд продужава право. Практично не помера волан. Ко жели да иде на обилазницу, он иде улево. Међутим, шта пише на саобраћајној сигнализацији? Ко жели да настави за Београд, треба да скрене десно, а ко жели на обилазницу, треба да настави право. Онда имамо проблем са људима који пролазе тим путем 30 година и одлично познају тај пут и када дођу ту не знају шта да раде. Имали смо случај аутобуса по отварању обилазнице где је возач скренуо десно, како пише, и отишао на недовршену деоницу ка Панчеву. Морао је да се враћа у рикверц јер није могао нигде да се окрене - објашњава Окановић за наш портал.
Он додаје да би саобраћајни инжењери и путари требало да се угледају на два врло добра примера на српским асфалтима где не постоји шанса да се иједан возач збуни, нити да дође до удеса из овог разлога.
- Саобраћајна сигнализација мора да договара стању на терену и треба да узмемо добар пример када улазимо из правца Шида имамо рачвање пута ка Београду и ка обилазници, где је сигнализација савршено јасно постављена и где нико нема дилему где да настави кретање. Такође, добар пример је и петља Трупале код Ниша где имамо раздвајање ка Софији, Скопљу, Атини, где апсолутно немате дилему где да идете до одредишта -- појашњава он.
Подсетимо, Окановић је говорио и о томе ко одговара у случају трагедије када је саобраћајна сигнализација погрешна, те је навео да возач никако не може бити крив.
- Уколико би овде, где не постоји саобраћајна сигнализација неко возило грешком скренуло десно у забрањен смер и дошло до судара поставља се питање да ли би возач који је скренуо у једносмерну улицу могао да одговара ако није имао сазнање о томе да је у питању једносмерна улица. Свакако да не. Одговоран би био онај ко је задужен за одржавање пута и саобраћајну сигнализацију - навео је он коментаришући пример на углу Поп Лукине и Бранкове улице где не постоји ниједан знак који возаче обавештава да улазе у једносмерну улицу.
Телеграф