ЦРНА СТАТИСТИКА На путевима Српске у просеку 27 саобраћајних несрећа дневно
Да ступце црне хронике свакодневно испуњавају вести о саобраћајним несрећама, сведоче подаци полиције према којима се за седам месеци ове године на путевима Српске догодило 5.719 саобраћајних несрећа, што је у просеку 27 дневно
Да ступце црне хронике свакодневно испуњавају вести о саобраћајним несрећама, сведоче подаци полиције према којима се за седам месеци ове године на путевима Српске догодило 5.719 саобраћајних несрећа, што је у просеку 27 дневно
Статистика показује да се у том периоду ове године догодило 4,4 одсто више саобраћајних несрећа у односу на исти период прошле године, а најчешће су их проузроковали возачи под дејством алкохола.
– Ове године од јануара до краја јула у саобраћајним несрећама у Српској теже је повређено 296 особа, док су лакше повреде задобиле 1.574 особе. Број несрећа са материјалном штетом је 4.411 и већи је за 4,6 одсто у односу на исти период прошле године – рекла је начелница Оделења за односе са јавношћу МУП Српске Мирна Миљановић.
Додала је да је највећи број смртно страдалих особа евидентиран на подручју које покривају полицијске управе Бањалука и Бијељина и то по 11 особа, док је највише саобраћајних несрећа, односно 979, било током јула.
Поред вожње под дејством алкохола, велики број саобраћајних несрећа, нагласила је она, у протеклом периоду проузроковали су возачи са мање од две године возачког стажа, те они без дозволе.
– Најчешће грешке које су утицале на настанак саобраћајних несрећа су биле неприлагођена и непрописна брзина кретања возила, затим недржање одстојања, вожња уназад, страна кретања, првенство пролаза и сличне – казала је Миљановићева.
Вожња на путевима Српске, али и региона, тврде стручњаци, постала је “руски рулет”, а то потврђују и све чешћи снимци који се шире друштвеним мрежама, где возачи возе у супротном смеру или пролазе кроз црвено светло и то великом брзином.
Технички директор “Аутопутева РС” Слободан Станаревић казао је да су аутопутеви у Српској максимално обезбеђени саобраћајном сигнализацијом, која, као ни полиција, не може спречити поједине возаче да се, из неког разлога, не придржавају правила и направе глупост.
– Шта се дешава у глави возача који, примера ради, вози у погрешном смеру, нико не може да зна. Неколико пута се дешавало да се на самој траци из неког разлога окрећу. У таквим случајевима на све могуће начине упозоравамо друге возаче док полиција не дође – казао је Станаревић.
Због тога би, истиче он, и ауто-школе требало да мало више обрате пажњу на обуку кандидата на аутопутевима.
– Чињеница је да ће за пет година Српска бити много више покривена аутопутевима, док истовремено мало наших ауто-школа придаје пажњу вожњи на тим путевима – казао је Станаревић.
Додао је да су прије неколико дана на зауставној траци аутопута затекли особу која поправља аутомобил иако је превоз путем шлеп-службе “Ауто-мото савеза РС” бесплатан до 50 километара. То је, казао је он, недопустиво радити на аутопутевима.
– Како би несреће биле што блаже, на петљама ове године планирамо да поставимо ублаживаче, у виду ограде која ће имати амортизер који ће у случају несреће ублажити удар – објаснио је Станаревић.
Према речима вршиоца дужности директора Агенције за безбедност саобраћаја Републике Српске Младена Петровића, број саобраћајних несрећа ове године повећан је због веће мобилности.
– Током протеклих месеци је био велики прилив становништва из дијаспоре, као и туриста, што је довело до већих гужви на путевима, а самим тим учесталих саобраћајних несрећа. Током летњих мјесеци на концентрацију возача велики утицај имају и врућине – казао је Петровић истичући да га у данашњем друштву не би изненадило да постоје и неки posttinejdžerski изазови, гдје се одвијају такмичења ризична по све учеснике у саобраћају и објављују на друштвеним мрежама.
Младен Петровић истиче да би за старије возаче требало да буде спроведена кампања да би се едуковали како да користе брзе цесте, аутопутеве и кружне токове, као што је то случај у свету.
– Старије особе углавном мање познају прописе на поменутим категоријама саобраћајница, јер су возачки испит полагала пре модернизације путева – казао је Петровић.
(Blic.rs)