Министарство: МиГ 29 - гаранција суверенитета нашег неба
БЕОГРАД: С циљем обезбеђивања неопходних услова за чување и одржавање ваздухоплова, на војном аеродрому „Пуковник - пилот Миленко Павловић" у Батајници у току је завршна фаза радова на изградњи хангара за смештај авиона МиГ-29 у саставу дежурне јединице, саопштило је данас Министарство одбране.
Обезбеђивањем услова за смештај авиона, утицај временских фактора биће сведен на минимум, смањено време потребно за припрему ваздухоплова и омогућено мање напрезање људства.
Захваљујући опремању авионима МиГ-29 и новим хеликоптерима, модернизацији постојећих ресурса и улагањима у побољшање материјалног статуса пилота и летача, српско Ратно ваздухопловство значајно је ојачано, наводи се у саопштењу.
Војска Србије тренутно располаже са 14 авиона МиГ-29 који се сврставају у једне од најсавременијих авиона на свету.
Током 2017. године у оперативну употребу уведено је шест авиона МиГ-29 које је Војска Србије добила из Руске Федерације, а у 2019. години извршено је опремање са још четири авиона овог типа, који су донација Белорусије и који ће у Србију бити допремљени по завршетку модернизације започете у белоруском „558. авио ремонтном заводу“ у Барановичима у фебруару ове године.
Сви започети радови врше се у складу са уговорним обавезама, технолошком динамиком и техничком документацијом.
Набавка авиона МиГ-29 кроз војнотехничку помоћ Руске Федерације и Републике Белорусије, само је један од показатеља резултата развијене и одличне војно-економске сарадње и сарадње у области одбране са партнерским земљама, додаје се.
Вишенаменски борбени авиони МиГ-29 у основи су намењени за ловачко-пресретачка дејства против непријатељских ваздухоплова, а у помоћној намени за дејства по циљевима на земљи и води.
Максимална брзина ових авиона износи 2.400км/х (2,25 маха), максимална висина лета 18.000 метара, а тактички радијус 1.500 километара.
Модернизацијом авиона МиГ-29 повећава се борбена ефикасност и ватрена моћ, чиме се значајно унапређују способности Ратног ваздухопловства и ПВО за контролу и заштиту ваздушног простора изнад Србије и на њеним прилазима.
Један од услова за нормално функционисање ваздушног саобраћаја је способност Ратног ваздухопловства и ПВО да обезбеди несметан прелет цивилних ваздухоплова преко територије наше државе, те се у складу с тим авиони МиГ-29 користе и у саставу дежурне јединице којом се обезбеђује константна контрола ваздушног простора 24 часа, 365 дана у години.
Подизању оперативних способности Ратног ваздухопловства и ПВО допринео је и процес обуке и усавршавања војних пилота за авионе МиГ-29. Са већим бројем авиона МиГ-29 вишеструко је повећан и број часова налета за сваког пилота из састава ескадриле, чиме је обученост људства на знатно вишем нивоу него што је то било у prеthodnom периоду. Такође, за потребе обуке млађих пилота, током 2019. године извршена је основна и борбена обука у Руској Федерацији.
Материјални статус пилота и летача у Ратном ваздухопловству директно је побољшан повећањем плата те су, примера ради, први пут од ове године плате војних пилота изједначене са платама пилота у Министарству унутрашњих послова, наводи се у саопштењу.
Такође, утврђени су и бољи формацијски елементи за пилоте и техничаре, чиме је омогућено брже напредовање кроз службу.
Уз опремање новим ваздухопловима, озбиљан програм усавршавања, непрекидно кондиционирање и одржавање постигнутих способности пилота, значајно су допринели унапређењу оперативних способности Ратног ваздухопловства и ПВО, истичу у ресорном министарству.