Филиповић: Све наредне активности у ОШ "Владислав Рибникар" биће прилагођене ђацима
БЕОГРАД: Директор школске управе Београд Драган Филиповић рекао је данас да, иако је одлучено да се ученици Основне школе "Владислав Рибникар" враћају на наставу у среду 10. маја, повратак сваког ученика зависиће од тога како се буду осећали и додао да ће све наредне активности у тој школи бити у потпуности прилагођене ђацима.
Филиповић је рекао за Танјуг да је због трагедије која се догодила у Основној школи "Владислав Рибникар" на Врачару направљен акциони план како би се деци, наставницима, али и родитељима помогло да превазиђу трауму и да ће се данас одржати седница савета родитеља на којој ће се говорити о свим даљим корацима.
"Акциони план смо завршили, послали смо обавештење родитељима", рекао је он.
Навео је да ће се ученици Основне школе Владислав Рибникар враћати на наставу у зависности од тога како се буду осећали и колико се родитељи буду осећали безбедно.
"Враћају се сви ученици у школу од 10. маја, али то ће зависити од тога како се деца буду осећала. Настава ће бити прилагођена потпуно ученицима, ако осете потребу да раде нешто дуго на часу да не причају о тој трагедији, наставник ће бити спреман да пружу подршку", рекао је Филиповић.
Када је реч о спремности школе за прихват деце, Филиповић истилче да је она изузетна, те да сви наставници данас, као и данима уназад имају могућност да са стручњацима из Клиничког центра и Института за ментално здравље обаве разговор.
"И данас су у школи психотерапеути, немењени за децу и за одрасле", рекао је он.
Он је додао да посебно охрабрује што ученици већ долазе у ту школу заједно са директорком школе, другарима, одељенским старешинама и да је утисак да имају потребу да поделе тугу и заједно прођу кроз процес боловања.
Навео је и да струка и представници Министарства здравља саветују да се ученици заједнички суоче са тешким периодом.
Објаснио је да постоји препорука у свим школима да наставници обављају разговоре са ученицима, да причају на ту тему, и додао да су у неким школама деца осетила засићење том причом и предложила нешто друго да раде.
"Овде је план такав да ћемо посматрати децу и на основу њиховог стања, њихових потреба, њихових жеља и полако их уводити у наставу", рекао је Филиповић.
Када је реч о контролним задацима и утврђивању градива, Филиповић каже да је препорука свим школама да се успори са тим, и да се обрати пажња на стање у ком се деца налазе и да ли могу довољно да се концентришу да обаве задатке.
"Министарство просвете размишља да све наредне активности буду потпуно прилагођене интересу деце и да учинимо најбоље што можемо за њих", навео је Филиповић.