Број жалби омбудсману 15 одсто већи, највише из социјалне сфере
БЕОГРАД: Заштитнику грађана у овој години био је 15 одсто више обраћања грађана него у прошлој, а најчешће су били из социјалне сфере и имовинско-правних односа, изјавио је омбудсман Зоран Пашалић.
Највише жалби је на поступке наплате извршитеља због дуга Инфостану, јер приликом prinuddnе наплате ангажују адвокатске канцеларије, што додатно повећава трошкове дужницима, рекао је Пашалић у Јутарњем програму ТВ Прва.
Он је објаснио да је Заштитник грађана због тога граду Београду и Инфостану упутио захтев за одговор да ли су морали бити ангажовани адвокати, као и питање да ли Инфостан има правну службу и да је законски рок истекао у понедељак, али да није одговорено.
Зато смо упутили ургенцију по хитном поступку, са роком од седам дана да одговоре, а ако то не учине, предузимамо мере, нагласио је Пашалић.
На питање о случају узбуњивача из ваљевског "Крушика" Александра Обрадовича, Пашалић је одговорио да треба прво видети која су овлашћења Заштитника грађана у том случају, јер се она могу односити само на ток хапшења, до тренутка док тужилаштво није преузело случај.
Он је прецизирао да треба видети да ли је хапшење било по закону, да ли је постојао налог, потом да ли су при хапшењу примењени закон и прописи и на крају, треба узети изјаву Обрадовића о томе.
И онда ћемо видети у којем ће се правцу потом ићи, указао је Пашалић.