Број обраћања Заштитнику грађана повећан за 15 одсто
БЕОГРАД: У протеклој години број обраћања институцији Заштитника грађана порастао је за 15 одсто и прелази 7.600, каже за Танјуг Заштнитик грађана Зоран Пашалић.
Број притужби износио је од 3.293, што значи да се многа обраћања нису окончала притужбом.
Пашалић је указао да број поднетих притужби Заштитнику грађана у 2019. години не одражава праву слику раста поверења у институцију, јер је број обраћања порастао за 15 одсто, а што објашњава чињеницом да је мањи део обраћања решен у хитном поступку, а неки захтевају дужи и свеобухватнији рад.
Заштитник је институцијама у току 2019. године упутио 363 препоруке, а у овом тренутку се врши анализа поступања по њима, додао је.
"Тамо где будемо видели да није поступано у року који је закон предвидео или имамо спорије и неадекватније поступање по препорукама, ми ћемо појачати притисак на институције које не поступају по нашим препорукама, јер у интересу грађана Србије јесте да се по нашим препорукама поступа брзо и ефикасно", нагласио је Пашалић.
Он је напоменуо да је у току израда анализе рада институције у последње три године, са којом ће јавност бити упозната.
"Анализа се спроводи на већем узорку како би се спречиле спекулације о порасту поверења у институцију Заштитника грађана", напоменуо је.