Брнабић: У Тршићу "Петница" за друштвене науке
ТРШИЋ: Премијерка Србије Ана Брнабић започела је данас посету Тришићу и Лозници обиласком Образовно-културног центра ''Вук Караџић'' и поручила да ће влада подржати тај центар у Тршићу, који ће имати за друштвено-хуманистичке науке значај као научно-истраживачка станица 'Петница' за природне.
Она је заједно са министром просвете, науке и технолошког развоја Младеном Ssarčеvićеm посетила новоотворени центар "Вук Караџић", где су први пут организоване радионице са средњошколцима и студентима из Србије и Републике Српске.
У центру се одржавају три радионице: Жаргонизми, фразеологизми, дијалектизми у односу на стандардни језик, Фолклористички камп Вук Караџић и курс Историја српске културе.
Брнабић је истакла да је то први научно - истраживацки центар за друштвене и хумаништичке науке, који ће се бавити очувањем српског језика и културе.
"Ми ћемо то као влада подржати. Драго ми је што смо направили нешто слично као што имамо у ваљевској Петници", нагласила је премијерка.
Каже да је Лозница добар пример локалне самоуправе, као и да се ту на јесен очекују нови инвеститори.
Брнабић је нагласила да Лозница има потенцијал за развој рударства и да тај град ускоро постати центар региона.
"Верујем да је пред вама боља будућност", рекла је она обраћајући се учесницима додајући да управо млади и образовање треба да буду основ боље будућности у Србији.
Додала је да је просек старости њеног кабинета 35 година.
Не учимо младе шта треба да мисле, већ како да мисле
Премијерка Србије је разговарала и с најбољим ђацима и студентима, стипендистима града Лознице и поручила да је веома важно да млади остану у Србији и да им се зато морају омогућити што бољи услови за живот и рад.
Брнабић је рекла новинарима да Србија има сигурну будућности и огроман потенцијал и да ће држава наставити да улаже у образовање и подизање конкуретности српске првиреде.
Правимо просвету у којој не учимо младе шта да мисле већ како да мисле и то се ради овде, поручила је председница владе.
Брнабић истиче да је циљ реформе образовања да има већу везу са привредом и да се зато уводи дуално образовање, како би се повећало запошљавање.
Она је рекла да су неозбиљне критике да дуално образовање ствара јефтину радну снагу и као пример навела да је нови директор Дојце банке био у дуалном образовању, као и директор Сименса у Србији.