light rain
14°C
14.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Авио-такси све популарнији у Србији: 7 оператера, 26 летелица

17.09.2020. 22:52 22:55
Пише:
Фото: freeimages.com, ilustracija

БЕОГРАД: У Србији је у последње време веома популаран авио-такси, а према подацима Директората цивилног ваздухопловства, постоји седам оператера са сертификатом да обављају превоз путника уз накнаду, од којих шест користи авионе, а један хеликоптере.

Реч је о оператерима који имају до 10 путничких седишта, преноси Б92.



Компаније које се баве јавним авио-превозом су Аир Пинк, Аир Сербиа, Балкан Хелицоптерс, Еагле Express, МПЦ Аир, Принце Авиатион и Sky Бридге.



Како наводе у Директорату, укупан број ваздухоплова који имају до 10 путничких седишта, а које користе тих седам оператера је 26 (23 авиона и 3 хеликоптера).



Главни уредник ваздухопловног портала Tangosix Петар Војиновић каже за Б92 и да једна особа може да поседује авион, али очењује да је непрактично да га лично користи због свих безбедносних захтева које прописују регулаторни органи државе.



Он, ипак, напомиње да је то невероватно добра инвестиција, ако неко поседује пет милиона евра.



"Купи се авион и онда се издаје, па га тек оператери стављају на тржиште и сносе трошкове плата пилота, одржавања, обуке, горива и администрације", наводи Војиновић и истиче да су Принце Авиатион и Аир Пинк две највеће авио-такси компаније у региону и шире.



Војиновић сматра да је наше тржиште премало за овај посао, па је већина тих летова са трећих тржишта.



Како наводи, већином се авиони изнајмљују у виду лизинга, често од компанија које су их купиле, али им је прескупо и непрактично да их користе само за своје потребе.



Војиновић истиче и да пословним људима превоз авио-таксијем уштеди много времена јер је ред летења небитан, као и да се заказују пословни летови млазњацима.



Како наводи, на већим аеродромима, па и на Аеродрому "Никола Тесла", постоје посебни ВИП терминали који елиминишу гужву и чекање.



Извршни директор "Принце Авиатион" Владимир Јовановић наводи да та компанија у својој флоти има четири авиона из породице Цешна Цитатион, и са њима лети у евро-медитеранском подручју, и ка дестинацијама у Русији и бившем Совјетском савезу.



Он је истакао да је пандемија коронавируса средином марта готово у потпуности паралисала превоз путника у ваздушном саобраћају, па су Принце Авиатион и друге авио-компаније у свету спровели низ мера како би обезбедили сигурно летење.



"Пословна авијација се због природе свога посла (директни летови, мањи број путника и коришћење посебних терминала) нешто брже опоравља од редовног ваздушног саобраћаја", оценио је Јовановић.

Пише:
Пошаљите коментар