Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТЕОРИЈА РЕЛАТИВИТЕТА НА ПОЛИЦАМА Прво повећају цене ПА НАЈАВЕ ПОПУСТЕ Ево како СПРЕЧИТИ ЛАЖНЕ АКЦИЈЕ

13.12.2024. 08:31 08:34
Пише:
Извор:
Дневник, РТС
Фото: Распродаје, попусти Фото: В. Фифа

Црни петак, јануарске распродаје, Сајбер понедељак... Према информацијама Министарства унутрашње и спољне трговине, током 2023. године потрошачи су поднели 2.270 предлога за вођење поступка пред телима за вансудско решавање спорова. Зашто?

 Међу њима су и тужбе везане за лажне акције попуста. Како кажу, меркамо дуго и чекамо попусте, онда их најаве уз бомбастичне најаве: тридесет, педесет, седамдесет посто

Сезонска, акцијска снижења, распродаје. Онима којима шопинг није омиљена дисциплина, чак и да су у питању маркетиншки трикови, ови позиви звуче примамљиво.

Ипак, они који обилазе радње знају чиме се трговци служе, па их није лако преварити.

"Двадесет одсто је оно што реално добијемо", истиче једна неповерљива девојка на најаве о 70 одсто попуста.

Друга саговорница је ипак уверена да се акције продавница сигурно исплате.

Међу анкетиранима је жена која прави селекцију робе, те чека када крећу акције.

Како привући купце у продавнице

Када муштерије уђу у радњу, морају да јасно виде колика је цена робе када је стигла у радњу, а колика је у том моменту, каже манаџер једне од продавница Мирјана Вејновић.

"То је код нас тако што је једном бојом прецртана стара цена, а исписана нова", објашњава Вејновићева.

Када су цене заиста снижене, то се види по гужвама и промету.

Менаџер једног тржног центра Александар Бојић објашњава да постоје и лоши и дорби примери.

"Имамо трговце, којих је већина, дају праве попусте, али имамо и пар закупаца који мешетаре са ценама. То се види по њиховом промету", рекао је Бојић.

Ако је производ поскупео, а онда је у кратком року организована акција снижења, крши се Закон о трговини, а у контролу иде тржиши инспектор.

Међутим, ни њих нема довољно, па је једино решење пријава.

Уколико инспекција утврди да се трговац не придржава услова за оглашавање снижења цена, подноси се прекршајна пријава.

Законом о трговини предвиђене су казне од 500.000 до два милиона динара за правно лице, а за одговорно од 50.000 до 150.000 динара.

Уколико се усвоје нова правила, трговци ће бити обавезни да потрошачима, осим акцијске или снижене цене, прикажу и најнижу цену конкретног производа за период не краћи од 30 дана.

Ово правило би донело усклађивање са директивама ЕУ.

Игра надмудривања између трговаца и потрошача

Кључни маркетиншки трик којим се већина трговаца служи да привуче купца је да се истакне највећи попуст, а да уз то дода мањим фонтом "до", каже Марко Драгић из Националне организације потрошача. "Од тих 50 одсто можда ће бити пет до шест артикала који ће бити нормалних величина и нормалног изгледа", рекао је Драгић.

Навео је да су на највећем снижењу обично најмањи бројеви или ствари које се најслабије продају, како би очистили залихе.

"Крше закон уколико је мање од две трећине производа на снижењу, по том износу", објашњава Драгић.

Извор:
Дневник, РТС
Пише:
Пошаљите коментар