Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПАЗИТЕ ШТА И ПОШТО КУПУЈЕТЕ

КУПЦИ ОПРЕЗ! „ПОПУСТИ“ СУ МОЖДА САМО МАРКЕТИНШКИ ТРИК Црни петак дан када потрошачи треба да буду добро информисани

27.11.2024. 17:53 17:55
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Црни петак представља празник за који су везани велики попусти, а Петар Богосављевић из Удружења потрошача Београда и Зоран Николић из Националне организације потрошача Србије сматају да потрошачи пре куповине треба да буду добро информисани јер би то могао да буде и маркетиншки трик.

Богосављевић је рекао за Тан‌југ да цене углавном нису ниже и да су врло често на нивоу редовних цена.

"Али потенцирам законску обавезу, значи претходно информисање и могућност одустајања купца уколико није претходно добио информације да свесно донесе одлуку о куповини", истакао је Богосављевић.

Како је навео, важно је да се активирају они механизми који су осмишљени законом, али који не функционишу, а односе се на заштиту потрошача кроз онај приступ ангажовања посебног тела за мирно решавање потрошачких спорова.

"Ми имамо жалбе и од трговаца да имају проблем са трговцима који нефер конкуришу на тржишту. Управо је то психолошки притисак на потрошача и утицај да се смањи пажња рачунајући да је у питању снижење", казао је Богосављевић.

Богосављевић је упутио апел потрошачима да се организују и успостави информациони систем у коме ће они обезбеђивати информације о ценама и квалитету робе на тржишту и на тај начин омогућити да буду доступне свим потрошачима.

"Ако то потрошачи не буду урадили, трговци сигурно неће јер они имају економски интерес управо да се дешава ово што се дешава на тржишту, супротно оном што је на линији одрживог развоја", закључио је Богосављевић.

 Николић сматра да је Црни петак нешто што је у генима америчког народа и додао да се трговци широм света труде, да  уз мање издвање за маркетинг односно оглашавање својих производа, прикључе том глобалном феномену.

"Увек када се црни петак помене, волим да кажем да су трговци у Србији преузели само назив, а нису и остатак. А тај остатак је најзначајнији. То су та значајна снижења где ви некада чак и до три пута јефтиније од редовне понуде, можете купити одређене производе", рекао је Николић за Тањуг.

Николић сматра да куповина у Србији не треба да буде импулсивна, већ промишљена, односно економски донета одлука.

  "Ви када планирате куповину, неопходно је да се пре тога, данима, па можда и недељама, ако имате могућности, распитате који производ је добар за вас и које су његове карактеристике. У пракси смо имали да на Црни петак тај производ буде са попустом, рецимо од 50 одсто, чак скупљи од истог производа код неког другог трговца у редовној понуди.

Како је оценио, могуће је да неки трговци неколико дана пред Црни петак повећају цене одређених производа за 30 или 40 одсто, да би искористили онда тај дан, да најаве снижење од 70 процената, што како је навео, није ни приближно толико колико је истакнуто.

Извор:
Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар