clear sky
9°C
06.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ШОКАНТНА ИСПОВЕСТ КУРИРА! Носе брендове мултинационалних компанија, РАДЕ под страшним условима, БЕЗ ПАУЗА и права на одмор

05.03.2025. 13:17 13:33
Пише:
Извор:
БизнисКурир/Блиц
kurir
Фото: Freepik

Носе униформе и возе комбије са логотипима мултинационалних компанија, али су запослени у спољним фирмама. Тако велике компаније смањују трошкове.

Ово је уобичајена пракса у свету логистике, посебно за курире који свакодневно достављају пакете компанијама и појединцима. Иако делују као представници великих транспортних брендова, они су у огромној већини случајева запослени у спољним фирмама, које се, од уговора до уговора, боре да осигурају испоруке.

Е-трговина и појачани притисак на курире

Експанзија е-трговине додатно је погоршала проблеме у логистици, обећавајући испоруке за само неколико евра и све краће рокове доставе.

курир
Фото: Freepik

Fanpage.it  је провео дан са радником кооперативе која доставља за велику логистичку компанију у Милану.

Његов радни дан обухвата око 90 заустављања, што укључује преузимања и доставе. Уређај који користи непрекидно звони, подсећајући га да захтеви не престају.

Уз проблем паркирања – „Ми плаћамо казне“, рекао је курир – и гужве у Милану, у прва два сата избројали смо 30 заустављања.

Када преузима пакет или коверту, курир често иде директно до спрата на који је потребно доставити пошиљку. „Дневно направим 25.000 корака, то је као свакодневна гимнастика“, рекао је са киселим осмехом.

Чак и најједноставнији физиолошки одмор постаје проблем за оне који раде под строгим временским ограничењима. „Процењено време је једна достава на сваких пет минута“, а сваки губитак времена представља препреку. „Бивши колега је уринирао у коверте (велике пластифициране)“, додао је.

Спољне фирме у трци ка дну

Ира Кожа је објаснио да је за кооперативе које освајају уговоре кључно да доставе на време и по што нижим трошковима за клијента. Све док нека друга кооператива не понуди још ниже цене.

kurir
Фото: Freepik

- Када расписујете тендере, циљ је смањење трошкова, али како их смањити ако је претходна фирма већ била на ивици опстанка? Многе компаније које су раније пружале услуге доставе данас банкротирају. Логистички гиганти сада плаћају снижену цену за раднике - објаснио је синдикалиста.

„Са таквим уговорима, одговорност и права се пребацују на спољне фирме, што компанијама смањује трошкове и омогућава им да врше већи притисак на курире да обаве више достава, јер то не раде директно“.

Према Кожиним речима, у курирској кооперативи ради се сат дуже дневно него што прописује национални уговор. Осим тога, дневно путовање од магацина до Милана за доставе и преузимања плаћа се мање од просека у сектору.

Радници у Француској и Немачкој, који су директно запослени код  мултинационалних компанија, добијају два годишња бонуса, док у кооперативи нашег курира постоји само један, и то знатно нижи.

Логистика под лупом власти

Сектор логистике годинама је под тензијом због услова рада. Штрајкови и протести су уобичајени у Ломбардији, а тужилаштва су већ дуже време усмерена на истраживање злоупотреба у курирским и складишним службама.

„Захваљујући интервенцијама тужилаштава, такав систем полако нестаје, а започет је процес интерне реинтеграције радника који су раније били у кооперативама“, рекао је Кожа и додао: „Тај процес мора бити завршен“.

БизнисКурир/Блиц

Извор:
БизнисКурир/Блиц
Пише:
Пошаљите коментар