ОВО САМО КИНЕЗИ МОГУ: Представљен је најбржи воз на свету; Делује нестварно (ФОТО)
Прототип брзог воза CR450, представљен у недељу у Пекингу, може постићи тестну брзину од 450 километара на час (km/h) и радну брзину од 400 km/h.
Ово постигнуће чини га најбржим брзим возом на свету након што уђе у комерцијалну употребу, надмашивши садашњи кинески CR400, који вози брзином од 350 km/h.
Према China State Railway Group, која је водила развој, CR450 истиче се у кључним подручјима као што су радна брзина, енергетска ефикасност, контрола буке и перформансе кочења, постављајући нова глобална мерила, преноси Кликс.
The CR450 high-speed train made its debut in Beijing on Sunday. Once in commercial operation, it will reach an operational speed of 400 km/h, making it the fastest high-speed train in the world, Xinhua News Agency reported. pic.twitter.com/ZYTgPEO9cj
— Global Times (@globaltimesnews) December 29, 2024
Упркос већој брзини, CR450 одржава пут кочења сличан оним возовима који возе брзином од 350 km/h, захваљујући значајном инжењерском напретку. Ова побољшања дизајна осигуравају стабилност, перформансе и сигурност воза при већим брзинама.
CR450 даје предност удобности путника, нудећи глатку и тиху вожњу чак и при 400 km/h. Напредне технологије за смањење буке осигуравају да су унутрашњи нивои буке успоредиви с оним возовима од 350 km/h, пружајући мирно искуство путовања.
Изузетна карактеристика CR450 је његова изузетна енергетска ефикасност. Воз је смањио отпор вожње за 22 посто и смањио своју тежину за 10 посто, побољшавајући ефикасност горива. Упркос повећаној брзини, ове оптимизације смањују потрошњу енергије, осигуравајући одрживост при већим радним брзинама.
Прототип CR450 развили су CRRC Changchun Railway Vehicles и CRRC Sifang Co., Ltd., а сваки је допринео мало другачијим дизајном интеријера, али са заједничким фокусом на удобност путника и висококвалитетна искуства путовања.
Развој CR450 кулминација је година истраживања и технолошких иновација, које су започеле 2018. с циљем управљања возовима брзином од 400 km/h.
Опсежна тестирања проведена су на главним железничким пругама великих брзина, укључујући Zhengzhou-Wanzhou, Jinan-Zhengzhou, Mile-Mengzi и Fuzhou-Xiamen. Довршено је више од 200 дана тестирања великих брзина и 17 испитивања компоненти, а кумулативна испитна удаљеност прелази 200.000 километара. Прототип је прошао више од 3.000 симулација и преко 2.000 тестова платформе како би задовољио ригорозне захтеве за операције од 400 km/h.
Dnevnik.rs/Kurir.rs