ТРИ ГОДИНЕ ОД ПОЧЕТКА РАДОВА НА ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ Будући најдужи тунел у Србији сваког дана за још по 10 метара ближи завршетку

Тунел Иришки венац  је, уз мост на Дунаву који ће спојити Каћ и Петроварадин,  најобимнији пројекат будућег Фрушкогорског коридора.
t
Фото: ЦРБЦ

Пре три године 1.маја кинеска компанија ЦРБЦ почела је изградњу. Тунел се, састоји од две засебне тунелске цеви које су спојене на одређеним локацијама. рекли су за „Дневник” у Коридорима Србије. Ископ и радове на изградњи тунела извођач изводи на сва четири краја тунелских цеви. Укупна дужина обе тунелске цеви је 7.062 метара. Извођач је извршио ископ у дужини од 3.285 метара и напредује свакодневно.

Имајући у виду сложену геолошку структуру Фрушке горе, није иста брзина радова на свим местима, све зависно од геолошких услова. Како се истиче, а и види голим оком, преданим радом који се изводи у три смене динамика радобва је исперед планиране.

Дневни корак напредовања је у почетку био мањи из технолошких разлога (најлошија категорија материјала, недовољан надслој, близина пута и др.) да би током времена, у бољим геолошким условима, извођач постигао напредак и до 10 метара дневно, на четири нападне тачке.

Фото: ЦРБЦ
7. 062 метра укупна дужина обе тунелске цеви
Фото: ЦРБЦ

Осим радова на пробијању Фрушке горе  и борбом са ћудима војвођанске планине, граде се и приступне саобраћајнице. Извођач је завршио радове на изградњи кампова у зонама улазног и излазног портала. Завршени су радови на прилазном путу кампа и излазном порталу.

Радови на изградњи саобраћајнице су у току и обављају се по поддеоницама и фазама. У току су радови на изградњи  7 мостова и 6 потпорних конструкција. Сви мостови се налазе након излазног портала тунела, од којих је најдужи мост бр. 5, дужине 238 метара.

Фото: ЦРБЦ

3.285 метара тунела ископано
Фото: ЦРБЦ

Такође, радови се изводе на изградњи денивелисаних раскрсница, као и насипима будуће саобраћајнице, који ће бити изграђени од расположивих материјала из зоне радова (песак и лес).

Истовремено гради се мост и тренутно је приоритет  је изградња средњих стубова главног моста. Овај начин изградње омогућава Извођачу да радове изводи без обзира на ниво реке Дунав. Такође, тренутно је започета конзолна градња распонске конструкције моста. До сада је за изградњу моста утрошено око 59.192,87 м3 бетона и 6.489,96 т арматуре. Динамички план предвиђа спајање мостовске конструкције крајем 2025. године.

Фото: ЦРБЦ


Завршени шипови за сва четири стубна моста

На северној – Каћкој страни будућег завршени су радови на бушењу шипова, на изради наглавних греда, стубова, лежишних греда, као и изради и монтажи Т- преднапрегнутих носача. У току су радови на бетонирању коловозних плоча. На главном мосту завршени су шипови на сва 4 стубна места. На левом средњем стубу – Ц1 завршена је наглавна греда и комплетан средњи стуб укупне висине 18,5 м. Завршени су и радови на изради нултог и првог сегмента сандучастог носача на скели, и у току је конзолна градња и радови на изградњи пилона. У току је монтажа носећих челичних просторних елемената покретне скеле.

На јужној – Петроварадинској страни у току су радови на бушењу шипова, изради наглавних греда, стубова и на бетонирању лежишних греда.


На мосту преко Дунава укупне дужине око 1.7 километара, у току су радови на изградњи шипова, наглавних греда, стубова и лежишних греда објекта главног моста и прилазних мостовских конструкција. Такође, у току су радови на изради Т- претходнонапрегнутих носача и монтажи истих. На северној прилазној конструкцији су монтирани сви Т-носачи и избетонирано је 420 м коловозне плоче.

Фото: ЦРБЦ

Уз дневне осцилације, у овом периоду је ангажовано 780 радника на извођењу радова на изградњи Фрушкогорског коридора.

Фото: ЦРБЦ

Подсећања ради, дужина Фрушкогосрког коридора износи око 45 километара, са тунелом Иришки венац дужине 3,5 илометара, и мостом преко Дунава од 1,7 километара, а изградња је започела 1. маја 2021. године. Ефекти реализације Фрушкогорског коридора, поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, огледају се и у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора” (изградњом тунела Иришки венац).  

Н. Перковић

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести